RSS Wpisy w blogu '2015' 'listopad'

23 listopad

Sezon świąteczny jest rzeczywiście jednym z najbardziej dochodowych okresów w roku. Dość ważnym dla sklepów internetowych jest określenie strategii działania, w celu upewnienia się, że ich strona jest gotowa do przedświątecznego pośpiechu. Niektórzy sprzedawcy skupiają się wyłącznie na możliwie szybkiego zrealizowania zamówienia. Inni koncentrują się w szczególności na przygotowaniu strony do dużego natężenia ruchu internetowego. Zaskakującym może być fakt, że wielu właścicieli firm nie ma czasu w pierwszych latach działalności, zaplanować działań na okres świąteczny.

Kluczem, do wykorzystania dużego ruchu, jest zwrócenie uwagi na możliwie wszystkie obszary, zamiast koncentrować się na jednej rzeczy. Prawidłowo zaplanowana strategia może nagrodzić udanym sezonem i uchronić od rozczarowania.

 

Utwórz kalendarz promocyjny

Utworzenie kalendarza powinno być pierwszym krokiem w planowaniu w okresie świątecznym. W takim kalendarzu będzie można zaznaczyć:

  • W jakie święta będzie firma uczestniczyć,
  • Rodzaj ofert
  • Kiedy rozpocząć należy kampanię

Śledzenie kalendarza z zaznaczonymi datami rozpoczęcia i zakończenia promocji to zawsze dobry pomysł. Dodatkowo można go ustawić w Internecie w taki sposób, aby był łatwo dostępny dla całego zespołu. Można wykorzystać do tego usługi takie jak Google Docs, Google Calendar czy Dropbox, do których dostęp można uzyskać z dowolnego miejsca.

 

Tworzenie planu marketingowego

Należy stworzyć strategię marketingową, aby mieć dochodowe Święta. Upewnij się, że sklep internetowy ma właściwą ekspozycję w różnych kanałach reklamowych, aby zaprezentować możliwie wszystkie promocje i rabaty, które są oferowane.

  • Wysyłaj emaile i newslettery do klientów. Powiadamianie poprzez emaile jest doskonałym sposobem, aby zaprezentować promocje, które sklep oferuje. Wysyłanie wiadomości email okresowe przed sezonem utrzymuje klientów i stymuluje zainteresowanie działalnością firmy. Marketing prowadzony przy użyciu poczty elektronicznej to tani sposób dotarcia do klientów, w porównaniu do wydawania pieniędzy na broszury, ulotki lub inne materiały drukarskie.
  • Pisz na blogu. Blog z pewnością może pomóc rozwijającej się firmie, a pisanie o nowościach, promocjach może przyciągnąć nowych klientów do sklepu. Blog jest świetnym sposobem, aby mieć wysokiej jakości treści na swojej stronie internetowej związanej z Twoimi produktami, czy usługami.
  • Media społecznościowe, są doskonałą platformą promocji. Promowanie produkty i usługi na portalach takich jak Facebook, Twitter, Google+, pomoże łatwo dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Korzystanie z mediów społecznościowych może łatwo zwiększyć świadomość marki i Twojej firmy, bez dużych nakładów.
  • Zwróć uwagę na grafikę strony. Szczególna grafika i wygląd pomoże zwrócić uwagę na kampanię reklamowe, dodatkowo raz przygotowana grafika nie będzie wymagać ingerencji w przypadku podobnych promocji. Spraw, aby odwiedzający zwrócili uwagę na promocje które oferujesz, np. poprzez zastosowanie reklamy typu pop-up.

 

Optymalizacja, testowanie i bezpieczeństwo

Tak, masz zaplanowany kalendarz na cały rok, plan marketingowy, co jeszcze? Najgorszym scenariuszem jest, otrzymanie ruchu Internetowego w jednym momencie, co w konsekwencji może spowodować nawet utratę strony na pewien czas. Wraz ze wzrostem ruchu na witrynie, w przedświątecznym pośpiechu, pojawia się ryzyko awarii lub przeciążenia strony. Ważnym jest, aby być przygotowanym na takie sytuacje wcześniej i skonsultować się z dostawcą usług hostingowych (lub administratorem serwera) o sposób zminimalizowania ryzyka przeciążenia. Dobrą praktyką, jest przetestowanie witryny, zarówno pod kątem wydajności jak i bezpieczeństwa. W czasie szczytu, przy dużej ilości zamówień, zwiększa się również liczba oszustw, czy fałszywych płatności.

 

Wskazówki

  • Proste kampanie marketingowe
  • Przetestuj swoje kody promocyjne i zniżkowe (bywały wpadki w tym zakresie)
  • Dobrą praktyką jest posiadanie biblioteki kodów zniżkowych i promocyjnych
  • Upewnij się, że Twój sklep posiada certyfikat SSL
  • Najważniejsze: testuj swoją witrynę, bez ustanku.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/11-how-to-prepare-your-e-commerce-store-for-the-holiday-season.aspx

Sezon świąteczny jest rzeczywiście jednym z najbardziej dochodowych okresów w roku. Dość ważnym dla sklepów internetowych jest określenie strategii działania, w celu upewnienia się, że ich strona jest gotowa do przedświątecznego pośpiechu. Niektórzy sprzedawcy skupiają się wyłącznie na możliwie szybkiego zrealizowania zamówienia. Inni koncentrują się w szczególności na przygotowaniu strony do dużego natężenia ruchu internetowego. Zaskakującym może być fakt, że wielu właścicieli firm nie ma czasu w pierwszych latach działalności, zaplanować działań na okres świąteczny.

Kluczem, do wykorzystania dużego ruchu, jest zwrócenie uwagi na możliwie wszystkie obszary, zamiast koncentrować się na jednej rzeczy. Prawidłowo zaplanowana strategia może nagrodzić udanym sezonem i uchronić od rozczarowania.

 

Utwórz kalendarz promocyjny

Utworzenie kalendarza powinno być pierwszym krokiem w planowaniu w okresie świątecznym. W takim kalendarzu będzie można zaznaczyć:

  • W jakie święta będzie firma uczestniczyć,
  • Rodzaj ofert
  • Kiedy rozpocząć należy kampanię

Śledzenie kalendarza z zaznaczonymi datami rozpoczęcia i zakończenia promocji to zawsze dobry pomysł. Dodatkowo można go ustawić w Internecie w taki sposób, aby był łatwo dostępny dla całego zespołu. Można wykorzystać do tego usługi takie jak Google Docs, Google Calendar czy Dropbox, do których dostęp można uzyskać z dowolnego miejsca.

 

Tworzenie planu marketingowego

Należy stworzyć strategię marketingową, aby mieć dochodowe Święta. Upewnij się, że sklep internetowy ma właściwą ekspozycję w różnych kanałach reklamowych, aby zaprezentować możliwie wszystkie promocje i rabaty, które są oferowane.

  • Wysyłaj emaile i newslettery do klientów. Powiadamianie poprzez emaile jest doskonałym sposobem, aby zaprezentować promocje, które sklep oferuje. Wysyłanie wiadomości email okresowe przed sezonem utrzymuje klientów i stymuluje zainteresowanie działalnością firmy. Marketing prowadzony przy użyciu poczty elektronicznej to tani sposób dotarcia do klientów, w porównaniu do wydawania pieniędzy na broszury, ulotki lub inne materiały drukarskie.
  • Pisz na blogu. Blog z pewnością może pomóc rozwijającej się firmie, a pisanie o nowościach, promocjach może przyciągnąć nowych klientów do sklepu. Blog jest świetnym sposobem, aby mieć wysokiej jakości treści na swojej stronie internetowej związanej z Twoimi produktami, czy usługami.
  • Media społecznościowe, są doskonałą platformą promocji. Promowanie produkty i usługi na portalach takich jak Facebook, Twitter, Google+, pomoże łatwo dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Korzystanie z mediów społecznościowych może łatwo zwiększyć świadomość marki i Twojej firmy, bez dużych nakładów.
  • Zwróć uwagę na grafikę strony. Szczególna grafika i wygląd pomoże zwrócić uwagę na kampanię reklamowe, dodatkowo raz przygotowana grafika nie będzie wymagać ingerencji w przypadku podobnych promocji. Spraw, aby odwiedzający zwrócili uwagę na promocje które oferujesz, np. poprzez zastosowanie reklamy typu pop-up.

 

Optymalizacja, testowanie i bezpieczeństwo

Tak, masz zaplanowany kalendarz na cały rok, plan marketingowy, co jeszcze? Najgorszym scenariuszem jest, otrzymanie ruchu Internetowego w jednym momencie, co w konsekwencji może spowodować nawet utratę strony na pewien czas. Wraz ze wzrostem ruchu na witrynie, w przedświątecznym pośpiechu, pojawia się ryzyko awarii lub przeciążenia strony. Ważnym jest, aby być przygotowanym na takie sytuacje wcześniej i skonsultować się z dostawcą usług hostingowych (lub administratorem serwera) o sposób zminimalizowania ryzyka przeciążenia. Dobrą praktyką, jest przetestowanie witryny, zarówno pod kątem wydajności jak i bezpieczeństwa. W czasie szczytu, przy dużej ilości zamówień, zwiększa się również liczba oszustw, czy fałszywych płatności.

 

Wskazówki

  • Proste kampanie marketingowe
  • Przetestuj swoje kody promocyjne i zniżkowe (bywały wpadki w tym zakresie)
  • Dobrą praktyką jest posiadanie biblioteki kodów zniżkowych i promocyjnych
  • Upewnij się, że Twój sklep posiada certyfikat SSL
  • Najważniejsze: testuj swoją witrynę, bez ustanku.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/11-how-to-prepare-your-e-commerce-store-for-the-holiday-season.aspx

02 listopad

Pierwsze spotkanie z cyklu NopDevDays za nami. Nasz zespół nie tylko był obecny na konferencji, ale również prowadził jeden występ poświęcony integracji nopCommerce z SAP Business One.

Poniżej przedstawiamy krótką fotorelację ze spotkania (zdjęcia z oficjalnej strony na portalu facebook), które odbyło się w Amsterdamie. Wkrótce więcej na ten temat...

 

 

Pierwsze spotkanie z cyklu NopDevDays za nami. Nasz zespół nie tylko był obecny na konferencji, ale również prowadził jeden występ poświęcony integracji nopCommerce z SAP Business One.

Poniżej przedstawiamy krótką fotorelację ze spotkania (zdjęcia z oficjalnej strony na portalu facebook), które odbyło się w Amsterdamie. Wkrótce więcej na ten temat...

 

 

back to top