Największy zbiór rozszerzeń do nopCommerce

Wpisy w blogu '2015' 'marzec'

Najlepsze wsparcie od klienta

27 marca 2015
Komentarze (0)

Dla wielu firm, opinie klientów są najważniejsze dla uzyskania potrzeb i oczekiwań. Aby odnieść sukces w biznesie, trzeba słuchać swoich klientów. Informacje zwrotne od klientów są bardzo cenne, mogą pomóc poprawić swoje produkty czy usługi. Prośba o informacje zwrotne od klienta pomaga zbudować silną relację i zwiększyć tym samym zadowolenie klientów.

Najbardziej niezadowoleni klienci są największym źródłem uczenia się.

Bill Gates

Twoja firma jest w stanie przetrwać tylko dzięki Twoim klientom. Tak więc, lepiej słuchać klientów, którzy płacą za produkt i usługi. Omówmy klika prostych sposobów, dzięki którym można gromadzić informacje zwrotne od klienta.

 

Formularz kontaktowy

Upewnij się, że Twój formularz kontaktowy działa i jest dobrze widoczny na stronie. Taki formularz umożliwia konsumentom skontaktowanie się z Tobą, uzyskania większej ilości informacji o produkcie czy usłudze, narzekań na temat produktu lub po prostu wyrażenia opinii, jaki to wspaniały produkt posiadasz. Dodając stronę „Kontakt” możesz udowodnić potencjalnym klientom, że Twój sklep jest rzetelną i wartą zaufania firmą.

Badania

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów, aby uzyskać informacje zwrotne od klientów jest przeprowadzenie badania. Możesz po prostu zapytać klientów, czy mają wolę wziąć udział w ankiecie na Twojej stronie internetowej (o ile posiada taką funkcjonalność), lub przekierować na strony specjalizujące się w tworzeniu ankiet online. Badania takie to świetny sposób na śledzenie wyników Twojej firmy. Możesz w badaniu zapytać o doświadczenia z firmą, obsługę klienta, zadowolenia z produktu. To daje wielką szansę na poprawę wydajności, aby klienci byli zadowoleni.

Aby zapewnić najwyższy wskaźnik odpowiedzi dla swoich badań, można kierować się poniższymi wskazaniami:

  • Ograniczona liczba pytań, zbyt wiele pytań może przytłoczyć klienta
  • Wysyłanie ankiety zaraz po sprzedaży, to dobry sposób, aby pokazać klientowi jak cenna jest jego opinia
  • Zachęcić do wzięcia udziału w ankiecie poprzez zaoferowanie kuponu rabatowego lub udziału w losowaniu

 

Opinie o produkcie

Opinie o produkcie mogą być bardzo ważnym czynnikiem dla Twoich klientów w podejmowaniu decyzji o zakupie produktu ze sklepu internetowego. Ważne jest, aby zdecydować się na umieszczenie opinii klientów na stronie produktu, aby ludzie mogli łatwo je zobaczyć. Według sondażu przeprowadzonego przez Dimensional Research, 90% kupujących twierdzi, że pozytywne opinie na forum miały wpływ na ich decyzje o zakupie, podczas gdy 86% podjęło decyzję pod wpływem negatywnych opinii.

 

Monitoruj aktywność na stronie

Wielu ludzi nie popiera tego, ale śledzenie aktywności Twojego klienta jest również formą informacji zwrotnej. Google Analytics to bezpłatne narzędzie, które pozwala na monitorowanie aktywności na stronie. Poprzez śledzenie aktywności Twojego klienta, można zobaczyć, jak dużo ruchu odbywa się na Twojej stronie, ile czasu kupujący spędzają na stronach, ilu użytkowników dodaje produkt to koszyka zakupów i ile przychodu sklepu internetowego jest generowanego. Na podstawie tych informacji, można skupić się na różnych obszarach, aby poprawić działanie sklepu internetowego.

 

Forum dyskusyjne

Forum może być wykorzystywane w celu zapewnienia swoim klientom łatwego kontaktu z Tobą. Możesz używać forum w celu ogłaszania o nowych produktach, odpowiadać na pytania w odniesieniu do swoich produktów czy usług. Pomaga również zbudować dobre relacje z klientami, ponieważ daje im powód wrócić na stronę szukając informacji, porad lub po prostu ponarzekać na daną usługę. Wszystkie te rozmowy, pozwalają zobaczyć potencjalnym klientom, jak bardzo starasz się być pomocny i oddany.

 

Wniosek

Zadowolenie klienta jest kluczem do udanego biznesu. Nigdy nie zakładaj, że wiesz co chcą klienci. Aby odnieść sukces, staraj się postępować zgodnie z filozofią zorientowaną na klienta, nie tylko pytając ich, ale i reagując.

nopCommerce obsługuje wiadomości, blog, forum, ankiety i recenzje produktów i ocen, które pozwalają na interakcje z klientem, co pozwala zobaczyć głos konsumentów, opinie o produkcie. nopCommerce obsługuje również funkcję „Czy ta opinia była pomocna dla Ciebie?”.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/7-best-ways-to-get-feedback-from-your-customer.aspx

Znaczniki: sklep internetowy , e-handel , ecommerce
details

Jak rozpocząć biznes online: przewodnik

17 marca 2015
Komentarze (0)

Wiele osób marzy, aby rozpocząć własną działalność. Jeśli jesteś jedną z nich i masz pomysł, wierzysz, że odniesiesz sukces, można uznać, że jesteś gotów otworzyć sklep internetowy.

 

Nie ma wątpliwości, że firma online jest obecnie najlepszym rozwiązaniem, z coraz liczniejszą rzeszą klientów niż kiedykolwiek wcześniej. Oczywiście, każdy może założyć stronę internetową (czy bloga) na której będzie oferować produkty czy usługi, ale jak można rzeczywiście dotrzeć do potencjalnych klientów na stronie?

Oto lista rzeczy, które musisz zrozumieć, jeśli chcesz odnieść sukces:

 

Jaki produkt chcesz sprzedać? Wybierz swój produkt

To pierwszy i zarazem najważniejszy krok w budowaniu sklepu internetowego. Niektórzy właściciele sklepów idą w kierunku produktów, których są pasjonatami, a inni w kierunku tych pożądanych. W tym kroku musisz zwrócić szczególną uwagę na nisze.

  • Wybierz swój rynek
  • Zorientuj się jakie obecnie są niedobory, czy problemy
  • Wybierz produkt który wypełni braki na rynku, lub zaoferuj ulepszony produkt

Na przykład

Wybierz rynek: przykładowo niech to będzie rynek telefonów komórkowych.

Problem: wielu użytkowników skarży się, że ich telefony nie robią wystarczająco dobrych zdjęć.

Produkt: Sprzedaż dodatków do obiektywów telefonów, aby poprawić jakość zdjęć.

 

Konfiguracja sklepu internetowego: potrzebujesz strony internetowej

Po wybraniu rynku i produktu, jest czas, aby stworzyć stronę internetową. Pamiętaj, że musisz wszystko maksymalnie uprościć, dopasować do rynku i produktu. Dostaniesz tylko parę sekund, aby przykuć uwagę potencjalnych  nabywców. Klika rzeczy, które będą potrzebne.

Domena strony internetowej. Jeszcze przed uruchomieniem sklepu internetowego trzeba będzie uzyskać nazwę domeny, którą będzie adres witryny widoczny w Internecie. Większość wybiera nazwę zbliżoną do nazwy firmy lub produktu.

Hosting. Aby opublikować swoją stronę, potrzebny jest również hosting do umieszczenia jej na serwerze. Usługi hostingowe pozwalają przechowywać pliki internetowe, bazy danych i inne informacje na serwerze, aby mogły być dostępne w sieci.

Tworzenie WWW. Kolejny krok, to strona internetowa, czyli miejsce, gdzie klienci będą mogli kupić produkt. Możesz utworzyć stronę samodzielnie, zatrudnić programistę stron lub wykorzystać oprogramowanie e-commerce, na przykład nopCommerce który posiada wszystkie niezbędne funkcje dla sklepu internetowego. Skup się również na wyglądzie strony internetowej, jest to ważny czynnik w sprzedaży produktu. Dobry projekt jest łatwy w nawigacji, pomaga użytkownikom znaleźć szukany produkt.

 

Koszyk zakupów, płatności, usługi spedycyjne

Aby sprzedać coś na swojej stronie, musisz mieć oprogramowanie koszyka zakupów, lub taką funkcjonalność w oprogramowaniu swojego sklepu. Dobrze zaprogramowany „koszyk” umożliwia zarządzanie zapasami, produktami, kategoriami, kontami klientów, przeszukiwaniem produktów, tworzeniem faktur i wiele, wiele więcej.

Ponieważ nie ma możliwości przyjmowania gotówki przy sprzedaży internetowej, być może trzeba będzie się zalogować do usług płatniczych (np. PayPal, Authorize). Usługi te pozwalają zaakceptować wszystkie główne karty kredytowe i debetowe, ponieważ większość transakcji online wykonywanych jest przy użyciu tych właśnie metod.

Kolejną ważną rzeczą na którą należy zwrócić uwagę, to sposób wysyłki do klienta. Musisz zaoferować różne opcje, w celu umożliwienia klientom wyboru metody wysyłki podczas dokonywania zakupów.

 

Marketing

Powinieneś dobrać strategię marketingową tak, aby Twój sklep internetowy uzyskał właściwą pozycję do zaprezentowania swojego produktu grupie docelowej. Strategia marketingowa powinna zawierać

  • Skupienie się na SEO
  • Reklama produktu na głównych platformach
  • Komunikacji z klientami dla lepszej obsługi i możliwości otrzymania informacji zwrotnych.

 

Wnioski

Aby odnieść sukces, najważniejsze jest to, aby uwierzyć w swój produkt. Pamiętaj, jeśli nie czujesz się zmotywowany, aby sprzedać swój produkt, jesteś w biznesie z niewłaściwych powodów.

nopCommerce posiada liczne funkcje i możliwości przeznaczonych do tworzenia sklepu internetowego. nopCommerce jest wiodącym oprogramowaniem open-source zawierającym koszyk produktów umożliwiając tym samym założenie sklepu internetowego szybko i łatwo.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/6-how-to-start-an-online-business-a-startup-guide.aspx

Znaczniki: sklep internetowy , startup , e-handel
details

Co to jest Google Analytics i dlaczego warto z niego korzystać?

9 marca 2015
Komentarze (0)

Obecnie wiele firm koncentruje się na zawartości witryny w celu przyciągnięcia jasno określonego grona odbiorców. Google Analytics to jedno z powszechnie stosowanych narzędzi, aby uzyskać wszystkie dane i monitorować odwiedziny na stronie internetowej, reklamy, filmy, itp.

Rzućmy okiem jak Google określa swój produkt:

Google Analytics pozwana nie tylko mierzyć sprzedaż, ale również umożliwia zorientowanie się jak użytkownicy korzystają z witryny, jak dotarli na stronę i jak możesz przyciągnąć ich z powrotem.

Niezależnie czy sprzedajesz produkty/usługi czy budujesz swoją markę, ważne jest, aby zrozumieć zachowanie grupy docelowej. Obecnie, na konkurencyjnym rynku nie wystarczy mieć mały licznik na swojej witrynie w stopce do zliczania odwiedzających sklep. Potrzeba kompletnego narzędzia, takiego jak Google Analytics, które pomaga w dotarciu do odbiorców/klientów, ułatwia obsługę obecnych klientów, a także umożliwia pozyskanie nowych.

 

Jak Google Analytics może wpłynąć na biznes?

Już w dawnych czasach, każda mała firma musiała polegać na tradycyjnych formach marketingu, takich jak poczta pantoflowa, reklam prasowych, broszur. Nie ulega wątpliwości, że taki rodzaj marketingu działał i nadal działa. Jednak nie było narzędzia umożliwiającego pomiar efektywności dowolnej strategii marketingowej, a właściciel firmy musiał dokonać analizy w oparciu o:

  • Ile osób czyta reklamy  gazecie?
  • Ile osób odwiedziło sklep po otrzymaniu borszury?
  • Jeśli ktoś przyszedł do sklepu po przeczytaniu reklamy, po jakim czasie odwiedził sklep? Czym się zainteresował? Ile czasu spędził?

Google Analytics jest jak oko, które patrzy na każdego klienta, bada skąd przybyli, skąd są, jak długo pozostają na stronie i co przeglądają.

 

Bezpłatne narzędzie Google Analytics

Google bezpłatnie udostępnia swoje narzędzie, więc nie ma powodu, by z niego nie skorzystać. Nie ma opłaty miesięcznej, a w Internecie dostępne są setki samouczków, aby samodzielnie muc korzystać z tego narzędzia. Jeśli jednak chcesz zainwestować pieniądze w inne podobne oprogramowanie, to proszę bardzo. Pamiętaj jednak, aby mimo wszystko zainstalować Google Analytics.

Istnieje wersja płatna tego narzędzia. Opłata roczna w wysokości 150 000,00 $ i skierowana jest głównie do dużych przedsiębiorstw. Taka wersja nazywa się Google Analytics Premium i zapewnia bezpośrednie wsparcie, zaawansowane raporty, zarządzanie kontem czy inne.

 

Rzeczy, jakich możesz się dowiedzieć o firmie, dzięki Google Analytisc.

 

Jak odwiedzający stronę na nią trafili – Google Analytics udostępnia wszystkie informacje na temat źródeł z których pochodzą.

Co przyciąga Twoich potencjalnych klientów, a jeśli odwiedzają witrynę, czy to ich pierwszy czy może kolejny raz. Właścicielowi firmy daje to wyobrażenie, jakie są trendy na rynku, czego szukają klienci, na co zwrócić uwagę. Google Analytics informuje również o zachowaniu klientów, jak często wracają, ilu jest nowych klientów.

Możesz poprawić swoją stronę – Google  Analytics pozwala zobaczyć pełny raport urządzeń czy przeglądarek używanych przez użytkowników. Jeśli znaczna liczba osób korzysta z urządzeń mobilnych takich jak smartfony czy tablety, najwyższy czas przygotować aktualizację sklepu internetowego do obsługi wszystkich rozmiarów ekranu.

 

Interesujące fakty

  • 63% z listy Fortune 500 korzysta z Google Analytics
  • 56% firm polega wyłącznie na narzędziu Google do analizy ruchu w sieci

 

nopCommerce jest zintegrowany z Google Analytics. Automatyczne śledzenie transakcji e-handlu połączone jest przez Google Analytics z transakcjami klientów.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/5-what-is-google-analytics-and-why-it-is-beneficial-to-use-it-for-your-business-website.aspx

Znaczniki: seo , sklep internetowy , google analytics
details