Największy zbiór rozszerzeń do nopCommerce

Wpisy w blogu '2015' 'kwiecień'

Jak sprawić, by Twój sklep wyglądał bardziej profesjonalnie

24 kwietnia 2015
Komentarze (0)

Projektowanie stron internetowych zmienia się w bardzo szybkim tempie, trendy zmieniają się cały czas. Ponieważ technologia rozwija się, łatwo wpaść w pułapkę złego projektowania przez co Twoja strona może zacząć wyglądać nieprofesjonalnie. Brzydki układ, zaśmiecona strona może łatwo odpędzić potencjalnych klientów ze sklepu internetowego. Pamiętaj, nikt nie chce kupować na nieintuicyjnej stronie.

Więc pytanie, jak zrobić swój sklep by był kuszącym dla odwiedzających? Oto kilka wskazówek dla poprawy witryny, które sprawią, że będzie wyglądać bardziej profesjonalnie.

 

Prosto i czysto

Czasami po prostu chcesz pokazać wszystko na stronie, co możesz zaoferować, ale można wtedy łatwo zrobić ją nieczytelną. W układzie strony, odpowiednią proporcją między ilością grafiki a białą przestrzenią jest taka, która koncentruje uwagę klienta na treści witryny. Zbyt wiele reklam, banery, przyciski, zdjęcia produktów lub ikony może łatwo zrobić stronę nieco za ciężką. Obecnie wielu programistów stron internetowych dostosowuje płaski interfejs użytkownika, zamiast używania efektu 3D. Dlaczego więc nie przyjąć tego płaskiego interfejsu, w kierunku którego zmierza trend projektowania stron?

 

Odpowiednie logo = marka

Kiedy włożysz wiele wysiłku w zaprojektowanie logo, aby wyglądało niepowtarzalnie i wyjątkowo, może być to postrzegane jako krok w kierunku wielkiej firmy reprezentowanej jako marka. Zawsze należy mieć na uwadze jedną rzecz, że dobre logo może mieć duże znaczenie. Niepowtarzalne logo jest znacznie łatwiejsze do zapamiętania niż kilka losowych słów. Staraj się zobaczyć swoje logo, jako twarz firmy, to pierwsza rzecz, którą ludzie będą pamiętać w odniesieniu do Twojej działalności. Dodaj logo widoczne na stronie głównej i podstronach w celu promowania biznesu w Internecie jako marki.

Wskazówka: Oto najnowsze trendy projektowania logo, które mogą Cię zainspirować.

 

Użyj kolorów i tekstu

By Twój sklep wyglądał elegancko i nowocześnie, dobrym pomysłem jest użycie neutralnej palety kolorów. Upewnij się, że kolory będą ze sobą współgrać. Wielu programistów stron, aby zachować spójną kolorystkę, używa tych samych kolorów, z których zbudowane jest logo firmy. Dobrą praktyką jest wykorzystanie takich kolorów, które tworzą tekst, aby nie przyprawiać odwiedzających o zawrót głowy podczas czytania treści. Wykorzystanie kontrastu w projekcie strony zawsze sprawia, że sklep będzie wyglądał bardziej profesjonalnie.

Tekst jest bardzo ważną częścią strony. Jest by sprawić, że strona będzie miała charakter informacyjny i by móc odpowiedzieć na pytania gości.

  • Kolor czcionki – jest bardzo istotny w odniesieniu do poprawy czytelności. Spróbuj unikać błędów takich jak korzystanie z koloru żółtego lub fluorescencyjnego na białym, czerwonym lub niebieskim tle, które uczynią tekst dość trudnym do odczytania
  • Ogranicz wykorzystanie czcionek – spróbuj utworzyć wygląd strony, który korzysta z dwóch, maksymalnie trzech krojów czcionek.
  • Bądź konsekwentny – spójność w hierarchii jest ważnym czynnikiem w tworzeniu przyjaznego dla użytkownika wyglądu. Przykładowo, wszystkie nagłówki i tytuły powinny być mieć ten sam rozmiar, kolor i czcionkę.

 

Zwróć uwagę na widok mobilny

Profesjonalna strona internetowa jest czymś, co wygląda profesjonalnie na każdym urządzeniu. Przy wybieraniu czcionki, koloru i układu witryny sklepu internetowego, należy pamiętać, że ludzie będą szukać w sklepie nie tylko na laptopie, ale coraz częściej na ekranach telefonów komórkowych. Obecnie wszystkie strony powinny być zoptymalizowane dla smartfonów, tabletów, komputerów stacjonarnych, dla każdej przeglądarki czy nawet konsoli do gry.

Wskazówka: więcej o budowaniu strony dla urządzeń mobilnych pisaliśmy tu: http://nopcommerce.pl/dlaczego-priorytetem-dla-witryny-jest-responsywno%C5%9B%C4%87 oraz http://nopcommerce.pl/dlaczego-zwi%C4%99kszenie-u%C5%BCyteczno%C5%9Bci-dla-urz%C4%85dze%C5%84-mobilnych-jest-niezb%C4%99dne-dla-twojego-sklepu

 

nopCommerce oferowany jest z domyślnym motywem, który oferuje jednolity układ na wszystkich stronach sklepu i pomaga mu wyglądać profesjonalnie. Wygląd jest bardzo przejrzysty i łatwy w personalizacji. Domyślny motyw nopCommerce obsługuje również responsywność, która jest zoptymalizowana dla każdego rozmiaru ekranu.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/9-how-to-make-your-e-commerce-site-look-more-professional.aspx

details

Jak blog może pomóc w sprzedaży internetowej – część 2

6 kwietnia 2015
Komentarze (0)

Czy coś Cię powstrzymuje od pisania bloga dla Twojej firmy? Czy to, że nie masz wystarczająco dużo pomysłów? Jeśli czytałeś część 1 tej serii, dowiedziałeś się jak ważną rolę odgrywa blog w rozwoju firmy. Blog to także świetny sposób, aby mieć wysokiej jakości treści na swojej stronie związanych z Twoimi produktami czy usługami.

Ale jak można wymyślić treść na bloga, jeśli nie jest się pisarzem? Wielu profesjonalistów lub właścicieli nie wie co napisać. Pamiętaj, że w działalności zawodowej mamy do czynienia z wieloma klientami i wieloma aspektami. Wielu potencjalnych klientów może zadawać tysiące pytań. Najczęściej zadawane pytania mogą być tematem bloga.

Dziś omówimy kilka pomysłów, które mogą zainspirować do napisania dobrej jakości treści na blogu.

 

Zwiastun nowych produktów

Możesz użyć bloga, aby dodać informację o nowych produktach firmy przed oficjalną premierą. Ta strategia może łatwo wzbudzić u Twoich klientów ciekawość. Pomoże również w pielęgnowaniu istniejących relacji z klientami, gdyż będą pierwszymi osobami którym dane będzie zobaczyć nowy produkt bezpośrednio od Ciebie.

Będzie to również pomoc, aby zebrać informacje od istniejących lub potencjalnych klientów, które mogą pomóc poprawić Twój produkt jeszcze na etapie produkcji czy tworzenia.

Wystarczy prosty przykład: firma dając garść informacji o ich nowym produkcie, obserwuje wzrost zaciekawienia klientów, którzy nie mogą się doczekać premiery. Dodatkowo zaciekawienie może wzbudzić intrygujący wpis, jak i konkurs:

Ciężko pracowaliśmy w naszym tajnym laboratorium nad nowym produktem, ale jeszcze nie jest w pełni gotowy. Zdecydowaliśmy jednak, że najwyższy czas, aby uchylić rąbka tajemnicy na….

Co to jest? Zgadnij poprawnie, a otrzymasz bezpłatną kopię w dniu premiery.

 

Odpowiadając na pytania klientów

Czy wiesz, że odpowiadając na pytania z powodzeniem możesz dokonać zmian w wygranej lub przegranej sprzedaży? Niektórzy klienci zadają konkretne pytania dotyczące cech produktu, podczas gdy inni zadają dość ogólne pytania dotyczące przemysłu, marki lub opinii biegłego. W działalności zawodowej należy zawsze mieć na uwadze, że klienci chętniej robią interesy z zaufaną marką/firmą, która posiada wiedzę o branży, niż z osobami bez żadnej wiedzy.

Przykład: Firma, która poprzez udzielane odpowiedzi pokazuje, że dba o swoich użytkowników.

Otrzymaliśmy wiele uwag i pytań od użytkowników. Oto pięć z najczęstszych pytań i opinii na temat nowej strony internetowej, oraz to, co udało nam się do tej pory zmienić.

Jak widać, bierzemy wszystkie komentarze i krytykę poważnie. Staramy się reagować szybko na problemy. Dziękujemy.

 

Nagradzanie klientów: „Klient miesiąca”

Uruchomienie programów takich jak „Klient miesiąca” może przynieść wiele korzyści dla sklepu internetowego i sprawić, że relacje z dotychczasowymi klientami będzie o wiele silniejsze. Po pierwsze, zawsze będziesz mieć pewne treści do pisania na blogu podczas uruchamiania tego rodzaju programu. Dodaje to również wartości Twojej firmie, ponieważ pokazujesz, że uznajesz obecność Twojego klienta i nagradzasz go za wkład w działalność sklepu.

Teraz trzeba się zastanowić, jak wybrać „Klienta miesiąca”? W zależności od rodzaju produktów i usług, które oferujesz, można mieć zestaw kryteriów, które sprawią, że łatwiej jest uruchomić tego typu program. Pamiętaj, nigdy nie powinno się popełnić błędu, opierając kryterium o sprzedaż lub ilość pieniędzy wydanych. To może zniechęcać  innych lojalnych klientów, którzy nie wydają dużo lub kupują niedrogie produkty. Zamiast tego, należy skupić się np. na historii, które mogą zainspirować innych klientów, aby robić interesy z Tobą. Możesz napisać o tym, jak Twój produkt lub usługa dokonała dużej zmiany w życiu Twojego klienta, czyli jak klient osiągnął sukces.

 

Następnym razem, gdy zabraknie pomysłów, skorzystaj z jednego z powyższych. Pamiętaj, że im więcej na blogu piszesz, tym lepszy kontakt będziesz mieć z publicznością i lepiej przekonasz potencjalnych klientów. Twoje wysiłki na pewno się opłacą, bo jak liczba wpisów na bloga zwiększy się, publiczność również wzrośnie.

nopCommerce to świetne rozwiązanie dla sklepów internetowych. Oferuje wiele funkcji, w tym blog. Właściciel sklepu ma pełny dostęp do zarządzania blogiem i komentarzami. W nopCommerce, blog może być ograniczony do konkretnego sklepu, w przypadku gdy posiadasz wiele sklepów (dzięki użyciu funkcji multi-sklep).

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/8-how-a-blog-can-help-your-growing-e-commerce-business-part-2.aspx

Znaczniki: blog , sklep internetowy , ecommerce , nopCommerce
details