Największy zbiór rozszerzeń do nopCommerce

Wpisy w blogu '2015' 'maj'

Jak przygotować sklep na okres świąteczny?

25 maja 2015
Komentarze (0)

Sezon świąteczny jest rzeczywiście jednym z najbardziej dochodowych okresów w roku. Dość ważnym dla sklepów internetowych jest określenie strategii działania, w celu upewnienia się, że ich strona jest gotowa do przedświątecznego pośpiechu. Niektórzy sprzedawcy skupiają się wyłącznie na możliwie szybkiego zrealizowania zamówienia. Inni koncentrują się w szczególności na przygotowaniu strony do dużego natężenia ruchu internetowego. Zaskakującym może być fakt, że wielu właścicieli firm nie ma czasu w pierwszych latach działalności, zaplanować działań na okres świąteczny.

Kluczem, do wykorzystania dużego ruchu, jest zwrócenie uwagi na możliwie wszystkie obszary, zamiast koncentrować się na jednej rzeczy. Prawidłowo zaplanowana strategia może nagrodzić udanym sezonem i uchronić od rozczarowania.

 

Utwórz kalendarz promocyjny

Utworzenie kalendarza powinno być pierwszym krokiem w planowaniu w okresie świątecznym. W takim kalendarzu będzie można zaznaczyć:

  • W jakie święta będzie firma uczestniczyć,
  • Rodzaj ofert
  • Kiedy rozpocząć należy kampanię

Śledzenie kalendarza z zaznaczonymi datami rozpoczęcia i zakończenia promocji to zawsze dobry pomysł. Dodatkowo można go ustawić w Internecie w taki sposób, aby był łatwo dostępny dla całego zespołu. Można wykorzystać do tego usługi takie jak Google Docs, Google Calendar czy Dropbox, do których dostęp można uzyskać z dowolnego miejsca.

 

Tworzenie planu marketingowego

Należy stworzyć strategię marketingową, aby mieć dochodowe Święta. Upewnij się, że sklep internetowy ma właściwą ekspozycję w różnych kanałach reklamowych, aby zaprezentować możliwie wszystkie promocje i rabaty, które są oferowane.

  • Wysyłaj emaile i newslettery do klientów. Powiadamianie poprzez emaile jest doskonałym sposobem, aby zaprezentować promocje, które sklep oferuje. Wysyłanie wiadomości email okresowe przed sezonem utrzymuje klientów i stymuluje zainteresowanie działalnością firmy. Marketing prowadzony przy użyciu poczty elektronicznej to tani sposób dotarcia do klientów, w porównaniu do wydawania pieniędzy na broszury, ulotki lub inne materiały drukarskie.
  • Pisz na blogu. Blog z pewnością może pomóc rozwijającej się firmie, a pisanie o nowościach, promocjach może przyciągnąć nowych klientów do sklepu. Blog jest świetnym sposobem, aby mieć wysokiej jakości treści na swojej stronie internetowej związanej z Twoimi produktami, czy usługami.
  • Media społecznościowe, są doskonałą platformą promocji. Promowanie produkty i usługi na portalach takich jak Facebook, Twitter, Google+, pomoże łatwo dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Korzystanie z mediów społecznościowych może łatwo zwiększyć świadomość marki i Twojej firmy, bez dużych nakładów.
  • Zwróć uwagę na grafikę strony. Szczególna grafika i wygląd pomoże zwrócić uwagę na kampanię reklamowe, dodatkowo raz przygotowana grafika nie będzie wymagać ingerencji w przypadku podobnych promocji. Spraw, aby odwiedzający zwrócili uwagę na promocje które oferujesz, np. poprzez zastosowanie reklamy typu pop-up.

 

Optymalizacja, testowanie i bezpieczeństwo

Tak, masz zaplanowany kalendarz na cały rok, plan marketingowy, co jeszcze? Najgorszym scenariuszem jest, otrzymanie ruchu Internetowego w jednym momencie, co w konsekwencji może spowodować nawet utratę strony na pewien czas. Wraz ze wzrostem ruchu na witrynie, w przedświątecznym pośpiechu, pojawia się ryzyko awarii lub przeciążenia strony. Ważnym jest, aby być przygotowanym na takie sytuacje wcześniej i skonsultować się z dostawcą usług hostingowych (lub administratorem serwera) o sposób zminimalizowania ryzyka przeciążenia. Dobrą praktyką, jest przetestowanie witryny, zarówno pod kątem wydajności jak i bezpieczeństwa. W czasie szczytu, przy dużej ilości zamówień, zwiększa się również liczba oszustw, czy fałszywych płatności.

 

Wskazówki

  • Proste kampanie marketingowe
  • Przetestuj swoje kody promocyjne i zniżkowe (bywały wpadki w tym zakresie)
  • Dobrą praktyką jest posiadanie biblioteki kodów zniżkowych i promocyjnych
  • Upewnij się, że Twój sklep posiada certyfikat SSL
  • Najważniejsze: testuj swoją witrynę, bez ustanku.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/11-how-to-prepare-your-e-commerce-store-for-the-holiday-season.aspx

Znaczniki: ecommerce , e-handel , sklep internetowy
details

Wybór odpowiedniego procesu realizacji transakcji

5 maja 2015
Komentarze (0)

Rezygnacja z zakupów jest dość powszechna w Internecie. Dla każdego właściciela firmy jest frustrujące, gdy zobaczy ilość rezygnacji z zakupów. Gdy klient przed dokonaniem płatności napotyka na jakiś problem, w efekcie czego rezygnuje z zakupów.

Mylący proces realizacji płatności może łatwo doprowadzić do sytuacji „porzucenia koszyka”. I to jest właśnie zadanie dla właściciela firmy, aby maksymalnie ułatwić proces dokonania płatności. Wiele sklepów internetowych, w tym nopCommerce, podjęły się modyfikacji w nowym trendzie, zmierzającym do zmniejszenia liczby kroków które klient sklepu musi pokonać, aby zrealizować własne zamówienie.

Każdy właściciel sklepu powinien dążyć do osiągnięcia właściwego procesu realizacji. Porównamy więc dwa procesy, jednostronicowy jak i wielostronicowy, oraz jak wpływają na czas zakupów oraz sprzedaży.

 

System jednostronicowy

Jak sama nazwa wskazuje, jednostronicowy formularz płatności znajduje się na jednej stronie. W zasadzie, jeden formularz znajduje się na wielu stronach, ale w skróconej wersji. Termin „jednostronicowy” przekazuje proste, ale ważne przesłanie do odbiorców w Internecie, czyli prosty, łatwy w użyciu i przyjazny. Dlaczego jest to bardziej przyjazna opcja? Najlepszym sposobem na zrozumienie tego pojęcia jest, porównanie procesu realizacji przez supermarket. Większość ludzi w supermarkecie przechodzi do szybkiej kasy, lub tam, gdzie kolejka jest mniejsza.

Szybka kasa: Nie ma wątpliwości co do faktu, że jedna strona szybciej się załaduje, niż kilka.

Łatwa nawigacja: kolejny powód, dla klientów internetowych, wszystko zorganizowane na jednej stronie, przejrzyście z góry na dół.

Liniowość: w odniesieniu do układu graficznego, proces jednostronicowy nie rozprasza klientów, co zmniejsza ryzyko opuszczenia sklepu.

 

System wielostronicowy

Podobnie jak powyższy system, tak i ten posiada pewne zalety. Przydatny przy złożonych zamówieniach, takich jak zamawianie elementów z wielu adresów wysyłkowych lub złożenie zamówienia na konfigurowalnych elementach, z wieloma opcjami. Jest łatwy przy korzystaniu z metod płatności firm trzecich, partnerów sklepu, którzy umożliwiają szybkie zaksięgowanie operacji  i tym samym przyśpieszą finalizację zamówienia.

Większość sklepów w dalszym ciągu oferuje wielostronicowy proces finalizacji transakcji. A więc i większość użytkowników, którzy są zaznajomieni ze sklepami online, są również zaznajomieni z tym procesem. Dlaczego więc dokonywać w nim zmian?

 

Interesujący fakt

Czy wiesz, że udokumentowana ilość rezygnacji z transakcji wynosi 68,06%? Zobacz: http://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate

Nie ma procesu, który sprawi, że ten odsetek spadnie do 0%. Jednak każdy właściciel sklepu powinien wybrać taki rodzaj procesora, aby odsetek rezygnacji z zakupów był jak najmniejszy.

 

nopCommerce, jako lider oprogramowania sklepów internetowych, oferuje oba systemy płatności. Udostępnia również opcje personalizacji, pozwalając klientom na wybranie opcji, takich jak kupony rabatowe.

Znaczniki: sklep internetowy , nopCommerce , ecommerce
details