Największy zbiór rozszerzeń do nopCommerce

Wpisy w blogu '2015' 'lipiec'

Dlaczego Twój sklep potrzebuje programu lojalnościowego

20 lipca 2015
Komentarze (0)

W obecnych czasach wykształceni klienci wiedzą jak szybko porównać ceny u konkurencji. Dzisiejsza gospodarka, kiedy klienci szukają oszczędności, programy lojalnościowe czy systemy nagradzania, są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Pamiętaj, więcej pieniędzy kosztuje pozyskanie nowego klienta, niż uzyskanie przychodów z istniejącego.

Nie ma wątpliwości co do faktu, że każda firma potrzebuje nowych klientów, jednak najprostszym sposobem, aby podnieść sprzedaż jest wygenerować przychód z już istniejących klientów, którzy znają zarówno markę jak i sam produkt. To bardzo ważne, aby upewnić się, że lojalni klienci kupują w naszym sklepie, a nie u konkurencji i nagrodzić ich za ich lojalność.

 

Co to program lojalnościowy i czemu go potrzebujesz?

System lojalnościowy ma wiele sklepów działających w branży e-handlu, oferując swoim klientom produkty ze swoich stron, jak i zachęcając ich do częstszego odwiedzania sklepu.

Program lojalnościowy koncentruje się na następujących celach:

  • Nakłonić dotychczasowych klientów do zakupów
  • Przyciągnąć ponownie tych klientów, którzy robią u nas pierwsze zakupy
  • Marketing dla Twojej witryny
  • Podniesienie wartości klienta (zob. wsparcie od klienta)

 

Jak uruchomić udany program lojalnościowy?

  • Konwersja punktów musi być łatwa i zrozumiała.
  • Przyznając punkty nie tylko za zakupy. Świetnym sposobem, aby zachęcić klientów do złożenia zamówienia, jest nie tylko przyznanie punktów za zakup, ale nakłaniając ich dla przykładu do rejestracji. Wiele stron internetowych używa punktów jako nagrody za napisanie recenzji produktów, komentarze na blogu.
  • Punkty za każdy zakupiony produkt. Prosty sposób aby program punktów był naliczany za łączną wartość zakupów. Dzięki temu klienci będą w stanie zrozumieć program szybko i mogą go częściej używać. Są chwile, gdy kilka firm oferuje punkty na tylko niektóre pozycje, w tym przypadku jasne wytyczne powinny zostać umieszczone na stronie sklepu.
  • Spraw, by system był wart gromadzenia punktów. Jeśli oferujesz 1 punkt za każde wydane 200$, a każdy punkt wart jest 1$, klienci nie będą zainteresowani zbieraniem takich punktów. Dla wielu będzie to nieosiągalne, jeśli progi będą dość wysokie. Tworzenie udanego programu oznacza stworzenie systemu w którym klienci będą znali wartość punktów, a progi będą osiągalne.
  • Wykorzystanie systemu punktowego w celu osiągnięcia zamierzonych celów w ramie czasowej. Wiele stron internetowych używa systemu punktowego w celu podniesienia sprzedaży w przeciągu roku. System punktowy z limitem czasowym może pomóc osiągnąć zamierzony cel. Limit czasowy może oznaczać promocję, w czasie której jest możliwym uzyskać większą ilości punktów. To zachęca klientów do zakupu w konkretnym czasie. Stąd przedsiębiorstwa osiągają zamierzone pułapy sprzedaży.

nopCommerce oferuje program punktowy w odniesieniu do ilości wydanych pieniędzy. Klient może wykupić za punkty dodatkowe produkty. nopCommerce pozwala administratorowi sklepu mieć pełną kontrolę nad programem, punktami, ustawieniem zasad czy działań za które klienci mogą zdobyć punkty i tym samym nagrody.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/15-why-your-online-store-need-a-reward-points-program.aspx

Znaczniki: sklep internetowy , ecommerce , e-handel
details

Jak zoptymalizować proces zakupu

1 lipca 2015
Komentarze (0)

Ludzie obecnie lubią robić zakupy online, ponieważ jest to jeden z najwygodniejszych sposobów, zapewniający pełną swobodę, możemy kupić coś z dowolnego miejsca na świecie. Zakupy takie dają konsumentom możliwość szybkiego porównania cen z konkurencją i umożliwiają znalezienie wyjątkowych produktów w najniższych cenach. Ważną częścią zakupów online jest proces realizacji. Celem dla każdego właściciela sklepu internetowego powinno być zwiększenie sprzedaży i zmniejszenie ilości porzucanych koszyków.

Wcześniej omawialiśmy już, że dość powszechnym jest zjawisko porzucania koszyków. Jednym z głównych powodów rezygnacji kupujących jest słaby proces realizacji. Słaby lub złożony proces realizacji często nakłania konsumentów do opuszczenia sklepu bez kupowania czegokolwiek.

Dzisiaj omówimy niektóre najnowsze trendy w realizowaniu transakcji, które sklepy internetowe powinny zastosować i zoptymalizować.

 

Zamówienie przez gościa (brak rejestracji lub logowania)

Wiele witryn online stosuje wymuszenie rejestracji, aby móc kontynuować proces zakupu, ponieważ ważne jest dla nich, aby uzyskać informacje na temat swoich klientów. Jednak wiele z takich firm zapomina, ze sklep jest do robienia zakupów, a nie wypełniania formularzy. Często formularze działają opychająco na konsumentów, gdyż zabierają czas. Klienci często wybierają sklepy online, właśnie aby zaoszczędzić na czasie. Tak więc, jeśli sklep stawia pewne przeszkody na drodze swoim klientom, to czemu mieliby robić w nim zakupy?

Upewnij się, że Twój sklep ma włączoną obsługę dokonywania zakupów bez rejestracji. Ważne jest, aby dać klientom swobodę w decydowaniu jaką opcję wybrać. Wielu kupujących po prostu nie lubi podawać danych osobowych na stronach internetowych, a ich głównym celem jest tylko dokonanie zakupu przy możliwie jak najmniejszym wysiłku. Pamiętaj, jeśli klient będzie zadowolony, istnieje duże prawdopodobieństwo powrotu na Twoją stronę, a nawet zarejestrowanie się w przyszłości.

 

Pasek postępu

Konsumenci powinni mieć jasny obraz tego, na jakim etapie się właśnie znajdują. Im jaśniejszy przekaz, tym dokładniej wiedzą ile zajmie im czasu dokończenie transakcji. Wyświetlając pasek postępu dajemy klientom poczucie kontroli i sprawiamy, że cały proces realizacji jest bardziej przyjazny dla użytkownika.

 

Funkcje zabezpieczeń

Pokaż klientom, że mogą zaufać witrynie sklepu, zwłaszcza na stronie związanej z płatnościami. Upewnij się, że certyfikat SSL się wyświetla, aby udowodnić klientom, że ich dane są chronione. Jeśli będą sygnały o bezpiecznej witrynie na każdym etapie realizacji transakcji, klienci na pewno będą przekonani, że ich dane są całkowicie bezpieczne i mogą firmie zaufać. Wiele stron internetowych dodaje ikony bezpieczeństwa na stronach płatności, ponieważ pomaga to konsumentom przezwyciężyć wahania i daje im pewność siebie, aby mogli zakończyć zakupy.

 

Różne metody płatności

Różni klienci preferują różne rodzaje metod płatności. Jeśli oferują swoim klientom ograniczone możliwości płatnicze, a klienci nie znajdą swojego procesora płatniczego, gotowi są anulować transakcję lub po prostu porzucić koszyk i udać się do konkurencji. Dobrym pomysłem jest, aby zaoferować szereg powszechnie stosowanych metod w celu zaspokojenia swoich konsumentów. Niektóre z powszechnie stosowanych metod to karta kredytowa, PayPal, portfel Google i inne.

 

Jasny obraz

Jest to dość ważne, aby dać swoim klientom jasny obraz wszystkiego w odniesieniu do produktów czy usług, które kupują od Ciebie. Pamiętaj, że klienci nie lubią niespodzianek czy niejasnych informacji.

  • Pokaż koszt wysyłki
  • Wyświetl podziękowanie za zrobione zamówienie wraz z informacjami co będzie się działo dalej. Dla przykładu: dziękujemy za zamówienie, szczegóły wysyłki otrzymasz wkrótce na adres email.
  • Wyślij wiadomość email potwierdzającą złożenie zamówienia, aby klienci mieli kopię tego, co zamówili.

Wdrożenie tych funkcji na stronach sklepu internetowego z pewnością pomoże zmniejszyć ilość rezygnacji z zakupów oraz może zapewnić wzrost sprzedaży wraz z zadowoleniem klienta.

nopCommerce oferuje wszystkie te funkcje, które pomagają właścicielom sklepów, aby zoptymalizować proces dokonywania zakupów. nopCommerce jest zintegrowany z ponad 50 metodami i bramkami płatności.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/14-how-to-optimize-the-checkout-process-for-your-online-store.aspx

Znaczniki: sklep internetowy , ecommerce , e-handel
details