Największy zbiór rozszerzeń do nopCommerce

Wpisy w blogu '2015' 'sierpień'

Dlaczego recenzje produktów są koniecznością?

28 sierpnia 2015
Komentarze (0)

Recenzje produktów są idealne dla sklepów internetowych, nawet te, które nie są pozytywne. Według badania przeprowadzonego przez „2009 The Nielsen Company”, 70% kupujących, ufa opinii innych konsumentów zamieszczonych w Internecie. Obecnie większość klientów poszukuje recenzji produktów przed dokonaniem zakupów. Statystyki pokazują, że sklepy które oferują recenzje, zwiększyły średni wskaźnik zamówień w porównaniu do innych sklepów internetowych, które nie korzystają z takiej funkcjonalności.

Dzisiaj omówimy kilka powodów, które wytłumaczą, czemu recenzje muszą być w każdym sklepie online.

 

Zaufanie, lojalność

Faktem jest, że recenzje produktów wpływają na zwiększenie zaufania do produktu, nawet przedstawione przez osoby, których kupujący nie znają. Recenzje są często postrzegane jako opinie innych, którzy nie chcą im sprzedać produktu, są więc uczciwi, a ich opinia oparta na osobistych doświadczeniach. Recenzje o produkcie są więc obiektywne. W wielu przypadkach, gdy klient nie ma 100% pewności co do produktu, pozytywne opinie mogą go zmotywować do zakupu.

 

Recenzje prezentują zaufanie do produktów

Jako właściciel naprawdę wierzysz w swój produkt, dlatego nie ma powodu, by nie pozwalać na dodawanie recenzji na stronie sklepu. Twoje zaufanie do opinii o produktach może łatwo zwiększyć zaufanie klientów do zakupu. Liczne badania wskazują, że już same opinie mają pozytywny wpływ na sprzedaż w stosunku gdy nie ma opinie w ogóle.

 

Lepsza pozycja w wyszukiwarkach (SEO)

Każda firma w Internecie wie doskonale, jak ważne jest posiadanie odpowiednich słów kluczowych na stronie sklepu i związanych z nimi produktami. Mając opinie produktów na stronie, pozwalasz klientom na wpisywanie ważnych słów kluczowych, co ma odzwierciedlenie w pozycji wyników wyszukiwarek internetowych. Recenzje są doskonałym sposobem, aby mieć na stronie wiele wysokiej jakości treści, związanych z produktami, które są indeksowane przez wszystkie główne wyszukiwarki jakie jak Google, Bing czy Yahoo. Im bardziej oryginalne treści, tym lepiej dla SEO.

 

Negatywne opinie nie są szkodliwe

Wiele firm myśli, że negatywne opinie mogą mieć wpływ na ich sprzedaż. Rzeczywistość jest jednak zupełnie inna. Negatywne opinie rzeczywiście mogą pomóc witrynie, gdyż klienci uważają, że recenzje są bezstronne. Jako klient, jeśli  widzisz tylko pozytywne recenzje, nie stajesz się bardziej podejrzliwy? Kiedy klienci zobaczą również i negatywne opinie, mają wrażenie, że właściciel sklepu, nie zatrudnił osób w celu pisania opinii, a te przedstawione są prawdziwe.

Ciekawostka: Journal of Consumer Research przeprowadził badanie na temat negatywnych opinii i ich wpływu na sprzedaż. Badania pokazują, że firmy mogą korzystać, gdy klienci będą pisać recenzje, nawet te negatywne.

 

Pomoc w ulepszaniu produktów

Recenzje są jednym z najlepszych sposobów, aby otrzymać informacje od swoich klientów. Opinie o produkcie mogą być ważnym czynnikiem w podejmowaniu decyzji o zakupie. Przypuśćmy, że sklep internetowy oferuje produkt, z niezrozumiałą instrukcją. Wielu klientów może zatem umieścić negatywną opinię o skomplikowanej instrukcji montażu dołączonej do produktu. To wielka szansa dla sklepu, aby posłuchać klientów i zmienić taką instrukcję.

Ciekawostka: według sondażu przeprowadzonego przez Dimensional Research, 90% kupujących twierdzi, że pozytywne opinie na forum mają wpływ na decyzję o zakupie, podczas gdy 86% stwierdziło, że na ich decyzję wpłynęła negatywna opinia.

nopCommerce oferuje funkcję recenzji, która jest jedną z najlepszych form marketingu. Prosząc o wsparcie klientów, dajesz im narzędzie, dzięki któremu ich głos może zaistnieć i inni mogą go zobaczyć. nopCommerce obsługuje również funkcję uczynności („czy ta opinia była pomocna?”).

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/18-why-product-reviews-are-a-must-have-for-online-stores.aspx

Znaczniki: nopCommerce , sklep internetowy , seo , ecommerce
details

Dlaczego Twój sklep potrzebuje listy życzeń?

17 sierpnia 2015
Komentarze (0)

Co przychodzi Ci do głowy na hasło: lista życzeń? Zastosowanie tej funkcji jest dokładnie takie, jak brzmi: lista rzeczy które trzeba pozyskać. Jako właściciel sklepu, chciałbyś, aby klienci mogli zapisać listę produktów w przechowalni, tak aby przejrzeć lub kupić je później? Czy chciałbyś, aby klienci mogli podzielić się swoją listą z rodziną?

Lista życzeń jest świetnym sposobem na budowanie lojalności klientów wobec Twojego sklepu. Posiadając listę, sklep pozwala zaangażować się w problemy klientów, pozwalając im na tworzenie listy, czego pragną, ich preferencje dotyczące przyszłego zakupu.

Czy każdy sklep internetowy potrzebuje listy życzeń? Odpowiedź w większości przypadków jest na tak, z następujących powodów:

Zrozumienie potrzeb – lista życzeń to świetny sposób by dowiedzieć się czego pragną. To jak mały wycinek preferencji Twojego klienta. To jak szeroko otwarte drzwi, które mogą być źródłem wiedzy o Twoich klientach, a to się im podoba.

Klienci lubią dzielić się swoją listą życzeń – zapewnienie klientom sposobu podzielenia się listą z bliskimi. Dobrym pomysłem jest wygenerowanie unikalnego linku, aby mógł być łatwo udostępniony różnymi kanałami.

Lista to również narzędzie marketingowe – inne spojrzenie na listę jest marketing, ponieważ jest bardzo ukierunkowany i odbiorcy zawsze są zmotywowani, aby go używać. Na przykład kiedy Twój młodszy brat mówi, że jego lista życzeń jest w pewnym sklepie. Pierwszą rzeczą, którą zamierzasz zrobić to najprawdopodobniej odwiedziny w tym sklepie i sprawdzenie listy życzeń, co może skutkować zakupieniem prezentu dla brata.

Jak więc lista może być narzędziem marketingowym? Wprowadzenie nowych klientów do sklepu, tak jak na przykładzie wyżej.

 

Jak zachęcić klientów do powrotu?

Lista życzeń może zwiększyć ruch na stronie, ponieważ zachęca klientów do powrotu i zakupu w późniejszym okresie. Umożliwienie klientom, zapisu listy życzeń i przypisanie ich do ich konta internetowego daje im możliwość powrotu do miejsca zakupu i zalogowania się w każdym miejscu i czasie, aby wyświetlić lub edytować elementy listy.

 

Lista może być użyta przy różnych okazjach jak wesela czy urodziny. Jakie korzyści daje?

  • Kupujący ma pewność, że nie kupił złego prezentu
  • Gwarancję, że obdarowany będzie się cieszył
  • Pozwala uniknąć niezręcznych momentów, gdy obdarowany rozpakuje prezent i znajdzie tam coś, czego nie chciał

 

Korzyści dla właściciela sklepu

  • Reklama sklepu, wielu ludzi trafia na witrynę, tylko dlatego, że ktoś z rodziny im podesłał link
  • Pozwala administratorom śledzić, co klienci przechowują i odpowiednio przygotować kampanie promocyjne

 

nopCommerce oferuje funkcję listy życzeń, jak również umożliwia łatwe przeniesienie pozycji z listy do koszyka, aby ułatwić poruszanie się po stronie.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/17-why-your-online-store-needs-a-wish-list.aspx

Znaczniki: ecommerce , sklep internetowy
details

Zalety oferowania kart upominkowych

3 sierpnia 2015
Komentarze (0)

Wielokrotnie, korzyści z oferowania kart upominkowych są pomijane przez kupców. Kartami upominkowymi są bony, które posiadają pewną wartość pieniędzy i mogą być używane jako metody płatności.

Firmy, które czekają każdego roku na boom świątecznych zakupów, dzięki kartom mogą znacznie zwiększyć sprzedaż. Jedną z głównych zalet jest łatwość wytworzenia, spersonalizowania i dostosowania, a jednocześnie dają możliwość prześledzenia w których obszarach klienci najchętniej wydają pieniądze.

Według merachantwerehouse, karty podarunkowe sięgnęły 118 miliardów dolarów w 2013, co stanowi ośmioprocentowy wzrost w stosunku do roku 2012. Podczas gdy e-karty napędziły ogólny wzrost (z niemal 300 milionów dolarów w 2012 do 3 miliardów dolarów w 2013), tradycyjni sprzedawcy zanotowali wzrost z 36 mld do 39 mld.

Dzisiaj omówimy kilka kluczowych korzyści które oferuje sklep z kartami podarunkowymi

 

Świetny sposób na zaistnienie jako marki

Karty podarunkowe działają jako doskonałe narzędzie marketingowe. Jeśli kupujący karty daruje je swoim bliskim i przyjaciołom, Twoja marka będzie się rozprzestrzeniać wśród nowych klientów. Innymi słowy, można potraktować karty upominkowe, jako system polecania, który może wygenerować nowych, lojalnych klientów i większe przychody.

 

Nowi klienci

Obecni konsumenci kupują karty, ale oni już są naszymi klientami. Kiedy karty są dawane jako prezent, Twoja firma otwiera szeroko drzwi na nowych klientów. Dla wielu firm, karty podarunkowe nadal są skutecznym sposobem na wprowadzenie nowych kupujących, jak i sposobem zachęcania stałych klientów.

Innym sposobem, aby spojrzeć na karty przez pryzmat nowych klientów jest wprowadzenie nowego produktu, którego klienci niekoniecznie szukają. Ale jeśli otrzymaliby Twoją kartę, bardziej prawdopodobnym jest, że odwiedzą witrynę Twojego sklepu, a może nawet coś zakupią.

 

Zwiększenie dochodów/sprzedaży

Mimo, że karty posiadają pewną ilość pieniędzy, większość kupujących korzystających z kart, wyda w Twoim sklepie więcej, niż jest na karcie środków. Obdarowani kartą raczej odwiedzą Twój sklep aby spożytkować zgromadzone na niej środki, ale nie ma na to gwarancji. Jednak Ty, jako właściciel sklepu  zawsze otrzymasz należność z góry, niezależnie od tego, czy ktoś dokona zakupu, czy też nie.

Okres świąt jest okresem wzmożonej aktywności jeśli chodzi o karty podarunkowe. Ludzie którzy nie wiedzą co zakupić dla rodziny lub ukochanej osoby, często godzą się na zakup karty. Jest to więc też świetny sposób na zwiększenie przychodów firmy w tym okresie.

 

Jakie korzyści otrzymuje klient przez zakup bonów?

Dla wielu klientów, karta jest sposobem oszczędzenia czasu, ponieważ nie muszą się zastanawiać nad prezentem dla bliskiej osoby. Karty podarunkowe dają klientom większą elastyczność i wygodę, ponieważ może on być stosowany w każdej chwili i na każdego rodzaju asortymencie.

 

nopCommerce oferuje funkcjonalność kart podarunkowych, bez względu na to, czy prowadzisz sklep online czy offline. Oprogramowanie nopCommerce obsługuje dwa rodzaje kart: karty dostarczana za pośrednictwem poczty e-mail (wirtualne), oraz klasyczne (fizyczne) karty, wysyłane za pośrednictwem poczty.

  

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/16-key-benefits-of-offering-store-gift-cards.aspx

Znaczniki: sklep internetowy , ecommerce
details