Największy zbiór rozszerzeń do nopCommerce

Wpisy w blogu '2015' 'wrzesień'

Wyszukiwarka produktów

25 września 2015
Komentarze (0)

Czy kiedykolwiek się zastanawiałeś, jak ważną opcją dla sklepu internetowego jest możliwość wyszukiwania? Funkcja wyszukiwania oferuje wiele potencjalnych korzyści, które mogą sprawić, że Twój sklep internetowy będzie łatwy w obsłudze.

Jako administrator sklepu, powinieneś wiedzieć jak cenną funkcją jest system komunikacji, który zapewnia odpowiedzi (wynik wyszukiwania) Twoim klientom na zadane pytania. Wielu właścicieli sklepów nie zwraca uwagi na optymalizowanie pod kątem wyszukiwarek (SEO) jak i zapomina o opcji wyszukiwania na swoich stronach. Na pewno ważną kwestią jest SEO. Jednak klienci którzy znajdą stronę sklepu w wynikach wyszukiwania, będą tego samego oczekiwać po odwiedzeniu witryny. Więc jest to ważne, aby klienci nie byli rozczarowani brakiem możliwości wyszukiwania.

Oto kilka wskazówek dla lepszego wyszukiwania online.

 

Wyszukiwarka zapewnia lepsze pierwsze wrażenie

Gdy klienci wchodzą na witrynę Twojego sklepu, zazwyczaj wiedzą czego szukają, dlatego najprawdopodobniej pierwszą opcją będzie użycie wyszukiwania. Ta funkcja jest zatem pierwszym punktem kontaktowym, dlatego tak ważne jest, aby działała należycie i nie spowodowała utraty części klientów przez wadliwe działanie.

 

Dlaczego właściciele muszą mieć lepszą funkcję wyszukiwania?

  • Wzrost sprzedaży. Lepsze wyszukiwanie oznacza, że klienci mogą szybko znaleźć produkty, przedmioty, czy usługi. Takie działanie zwiększa tempo zleceń, klienci są w stanie znaleźć to, czego szukają, a tym samym bardziej prawdopodobnym jest, że dokonają zakupu.
  • Więcej czasu na stronie. Potencjalni klienci lub obecni którzy korzystają z funkcji wyszukiwania prawdopodobniej spędzą więcej czasu na Twojej stronie internetowej. Może to również prowadzić do większej liczby rejestracji jak również może zwiększyć liczbę osób powracających do Twojego sklepu.
  • Lepsza użyteczność. Dobra wyszukiwarka sprawia, że witryna jest postrzegana jako bardziej przyjazna dla użytkownika.

 

Kilka dobrych praktyk

  • Autouzupełnianie. Ten pomysł pierwotnie pochodzi z serwisu Google, gdy użytkownik wyszukuje coś, natychmiast rozwija mu się lista proponowanych wyników, tak aby użytkownik nie musiał wpisywać pełnego terminu. Obecnie wiele sklepów za pomocą autouzupełniania wyświetla zalecane produkty, tak aby klienci mogli wybrać produkt i przejść bezpośrednio do strony produktu. Ta oszczędność czasu, przyśpiesza proces zakupu.
  • Wykorzystywanie obrazków z nazwami w wynikach wyszukiwania. Sentencja: „obraz wart jest tysiąca słów”, obrazuje również istotę sprawy związaną z wyszukiwaniem. Ułatwia to potencjalnym nabywcom wybranie odpowiedniego produktu.
  • Umieszczenie wyszukiwarki. Miejsce jest bardzo ważne, większość witryn wykorzystuje nagłówek strony do wyświetlenia pola wyszukiwania. To sprawia, że opcja ta widoczna jest na wszystkich stronach serwisu, a tym samym łatwo dostępna. Należy pamiętać, że opcje schowane lub takie które trudno odnaleźć spowodują, że opcje te nie będą wykorzystane. Tak więc, miejsce wyszukiwania powinno być wyraźnie widoczne na stronie sklepu internetowego.

 

Fakty

  • Ponad 90% ludzi korzystających z opcji wyszukiwania, nigdy nie wraca na pierwszą stronę
  • Około 87% zapytań jest wyjątkowych

Więcej informacji: http://www.webtrafficpartners.com/on-site-and-off-site-search-engine-marketing-optimazation.html

  • 82% stron wykorzystuje autouzupełnianie
  • 70% wymaga dokładnego nazwania produktu, z którego korzysta strona internetowa
  • Wyszukiwania z symboli lub skrótów nie są obsługiwane przez 60% witryn

Baymard Institute zainwestowały miesiące w przeprowadzenie badania użyteczności na dużą skalę. Badano 19 największych witryn e-handlu w warunkach rzeczywistych. Więcej informacji: http://www.smashingmagazine.com/2014/08/18/the-current-state-of-e-commerce-search/

nopCommerce oferuje funkcję wyszukiwania w miejscu przyjaznym dla użytkownika, który pozwala klientom łatwo znaleźć to, czego szukają. nopCommerce również wspiera funkcję wyszukiwania, takie jak wyświetlanie zdjęcia produktu, autouzupełnianie, czy zaawansowane wyszukiwanie z możliwością filtrowania wyników.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/20-tips-for-a-better-onsite-search-feature-for-your-e-commerce-website.aspx

Znaczniki: seo , sklep internetowy , e-handel , ecommerce
details

Typowe błędy nowych sklepów

4 września 2015
Komentarze (0)

Wielu nowych właścicieli sklepów rozpoczynając swój biznes w Internecie, jest podekscytowanych potencjalnymi zarobkami. W całym ferworze związanym z uruchomieniem, często popełniają typowe błędy, biorąc kilka istotnych rzeczy za pewnik nie biorąc pod uwagę ważnych działań.

To zupełnie zrozumiałe, dlaczego te błędy są popełniane przez nowych właścicieli. Są tak bardzo skupieni na uruchomieniu sklepu, że pomijają ważne szczegóły, co często bywa początkiem końca.

Spróbujmy przyjrzeć się tym błędom dokładniej.

 

Brak SEO, ale oczekuje pierwszej pozycji w wyszukiwarce

To chyba jeden z najczęstszych błędów w internetowym świecie biznesu. Brak skupienia się na SEO, ale chęć osiągnięcia dobrej pozycji w najpopularniejszych wyszukiwarkach, takich jak Google, Bing, Yahoo.

Wyszukiwarki są najczęściej stosowanym medium do zaprezentowania swoich produktów szerszej publice. Ranga witryny sklepu opiera się na pozycji w różnych wyszukiwarkach. Jeśli nie wiesz, jak to osiągnąć, zawsze możesz skorzystać z profesjonalnej pomocy, lub doradztwa, ponieważ możesz pomijać w ten sposób dużą liczbę potencjalnych klientów.

Wskazówka: przeczytaj też artykuł http://nopcommerce.pl/5-najpopularniejszych-mit%C3%B3w-seo-w-%C5%9Bwiecie-e-commerce

 

Brak strategii marketingowej

Jeśli rozpoczynasz nowy biznes online, musisz zapamiętać, że ludzie nie są świadomi tego co produkujesz czy jakie produkty oferujesz. Chyba, że im o tym powiesz.

Powinieneś mieć dobrą strategię marketingową w celu prowadzenia udanego biznesu tak, aby sklep internetowy uzyskał właściwą pozycję do zaprezentowania Twoich produktów grupie docelowej. Strategia marketingowa powinna zawierać: skupienie się na SEO, reklamie produktów na głównych platformach komunikacji (np. forum), dzięki czemu zyskasz od razu na dobrej obsłudze klienta, jak również otrzymasz informacje zwrotne.

Ważne jest, aby zrozumieć, że nawet jeśli znajdziesz niszę, a klienci nie będą w stanie znaleźć Twoich produktów, Twój sklep może być w poważnym niebezpieczeństwie. Bez planu marketingowego nie można mieć dochodowego biznesu.

Wskazówka: artykuł o tym, jak rozpocząć biznes online: http://nopcommerce.pl/jak-rozpocz%C4%85%C4%87-biznes-online-przewodnik

 

Nieprzyjazna strona internetowa

Czy strona sklepu jest łatwa w obsłudze? Wiele powie, że strona przyjazna powinna mieć mnóstwo funkcji, wspaniały projekt graficzny, układ. Tak, to też jest ważne, jednak jeśli brakuje funkcji interakcji między Tobą a klientem to poważny błąd. Poniżej błędy, które mogą powstrzymać klientów przed zakupem.

  • Brak strony „Kontakt” – jeśli klienci nie widzą sposobu na skontaktowanie się z Tobą, będą niechętni do złożenia zamówienia. A co jeśli będą problemy z zamówieniem? Jak wówczas mogą skontaktować się z Toba? To Twoje zadanie: zadbać aby klienci łatwo mogli się skontaktować.
  • Brak adresu lub numeru telefonu na stronie internetowej – wielu klientów jest ciekawych, gdzie znajdują się produkty, czy firma posiada fizyczny adres. Dodanie numeru telefonu dodaje wiarygodności Twojej firmie.

Wskazówka: artykuł, jak ważne jest wsparcie od klientów: http://nopcommerce.pl/najlepsze-wsparcie-od-klienta

Unikanie tych błędów nie gwarantuje sukcesu firmie, ale na pewno ma wpływ na działalność. Dlaczego nie zwrócić uwagi na te małe rzeczy, zanim jeszcze otworzysz sklep?

nopCommerce jest najlepszym darmowym oprogramowaniem sklepu internetowego. Posiada kompletny zestaw funkcji, łatwych w obsłudze, wystarczająco dobrych nawet dla dużych firm. Jest to bezpieczna, skalowalna i rozszerzalna platforma e-handlu. Sklep oparty na nopCommerce może być uruchomiony w ciągu kliku minut. Wszystko co należy zrobić, to pobrać oprogramowanie i postępować z prostymi instrukcjami w czasie procesu instalacji. nopCommerce jest cały czas rozwijany, abyś mógł w pełni korzystać z najnowszych technologii.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/19-some-common-mistakes-that-new-store-owners-make.aspx

Znaczniki: e-handel , sklep internetowy , ecommerce , startup
details