Największy zbiór rozszerzeń do nopCommerce

Wpisy w blogu '2016' 'luty'

Big Data w E-Commerce

22 lutego 2016
Komentarze (0)

Big Data in Ecommerce

Big Data w e-commerce

Na wstępie należałoby zadać pytanie czym jest Big Data i czy jest to niezbędne w prowadzeniu sklepu internetowego? W sieci, artykułach branżowych można znaleźć wiele definicji Big Data, wiele z nich jest całkowicie nie zrozumiała dla przeciętnego użytkownika. Big Data
jest niczym innym jak systemem, w którym jest gromadzona i porządkowana bardzo duża ilość danych, która pochodzi z różnych źródeł. Jaki jest tego cel? Ze zgromadzonych danych możemy wyciągnąć informacje na temat panujących czy też powstających trendów.

Jak to się ma do e-commerce i właścicieli sklepów internetowych?

Polega to na niczym innym jak zebraniu jak największej ilości danych na temat klientów odwiedzających sklep. Poznaniu ich upodobań, lokalizacji, preferencji, zachowania w celu zwiększenia sprzedaży. W całym procesie tworzenia strategii marketingowych jest to jeden
z najważniejszych procesów. Dzięki Big Data jesteś w stanie dostosować ofertę, kampanię promocyjną, reklamy dokładnie do tego czego oczekuje Twój potencjalny klient. Ze względu na efektywność Big Data każdy z posiadaczy sklepów internetowych powinien rozważyć jej wykorzystanie.

Big Data jako źródło cennych informacji?

W dzisiejszych czasach ilość sklepów internetowych rośnie z roku na rok, każdy właściciel sklepu musi poszerzać swoją ofertę, dostosowywać ją do panujących trendów po to, by móc się wybić wśród coraz większej konkurencji. Kluczowe w tym wypadku są zebrane informacje. Informacje możemy pobierać z wielu źródeł:

- Social Media - nikt nie zaprzeczy, że obecnie Facebook, Twitter, Google+ są bardzo dobrym i cennym źródłem wielu informacji. Pozyskując nowe osoby, które nas na tych portalach "śledzą" możemy poznać ich zainteresowania, poglądy, tylko po to by później wykorzystać to w celu tworzenia sprecyzowanej i dostosowanej pod nich oferty.

- Analitycs - narzędzia, które automatycznie zbierają informację o naszych użytkownikach, a efekt możemy przeanalizować na stworzonych wykresach.

- CRM - zarządzanie kontaktami z naszymi klientami. Uzupełnienie podstawowych informacji typu wiek, płeć daje nam możliwość dostosowywania ofert do danych grup docelowych, w połączeniu z danymi z facebook’a możemy sprawdzić, które grupy wiekowe są najbardziej zainteresowane naszymi produktami, które nie są nimi zainteresowane w ogóle i na tej podstawie prowadzić działania promocyjne

Zapewne zastanawiasz się jak możliwe jest zebranie takiej ilości informacji, uporządkowania jej, jednocześnie dbając o to, by GrandNode funkcjonował wydajnie i stabilnie? Faktycznie, bez odpowiednich narzędzi byłoby ciężko, na ratunek przychodzi NoSQL i wykorzystywana baza danych MongoDB.

 

 

Dlaczego inwestycja w Big Data jest tak ważna?

Możemy je wyliczać godzinami, a lista może być bardzo długa. Jednak gdybyśmy chcieli wyróżnić kilka najważniejszych korzyści, które uzyskamy wykorzystując Big Data były by to:

- poznanie swoich klientów, ich zachowania, działania, sposobu podejmowania decyzji, preferencji
- obniżenie kosztów reklamy, inwestycja jedynie w tą, która będzie najbardziej efektywna dla nas
- zwiększenie popularności i rozpoznawalności firmy
- poznanie konkurencji, poznanie ich mocnych i słabych stron, wykorzystanie i analiza tego, da mierzalne korzyści w postaci efektywniejszych działań marketingowych
- dopasowanie oferty do danych konsumentów, zmniejszy prawdopodobieństwo, że produkty nie będą kupowane

Biorąc pod uwagę wyżej wypisane korzyści dlaczego przedsiębiorcy mieliby rezygnować z szansy poprawienia swojej sytuacji na rynku? Większość firmowych pieniędzy jest przeznaczana na towar, na reklamę, na pozycjonowanie w jednym celu. Zwiększenia sprzedaży, zysków. Skoro wykorzystywanie Big Data niesie za sobą tyle korzyści, analiza zebranych informacji może skutkować obniżeniem wydatków, inwestycję tylko w te metody, towary, które się sprawdzają zwiększy ten zysk dwukrotnie.

 

 

Big Data w GrandNode

Wiemy jak bardzo ważne są dla Ciebie zyski, dlatego jako pierwsi na rynku w standardowych funkcjonalnościach GrandNode udostępniamy narzędzia do gromadzenia i uporządkowywania danych. Możesz dynamicznie, automatycznie wpływać  na ofertę wyświetlającą się klientom, na wyświetlaną się treść na stronie. Każdy Twój klient po przeanalizowaniu może zostać dopisany do danej grupy klientów. Ty natomiast jako właściciel sklepu jesteś w stanie dopisać do tej grupy klientów produkty, aktualności, mailing, by maksymalnie zwiększyć szansę na dotarcie do odpowiedniej osoby z odpowiednią treścią.

Wykorzystuj raporty dostępne na pulpicie Twojego sklepu, by analizować to czy działania, które podejmujesz osiągają zadowalające Cię rezultaty.

Ponieważ wiemy jak ciężko uporządkować taką ilość danych, w GrandNode stawiamy na wygodę, nie musisz już korzystać z dziesięciu różnych programów marketingowych, by uzyskać ten efekt. Wystarczy sklep stawiający na Big Data.

Sprawdź już teraz jak duży nacisk na Big Data kładziemy w GrandNode

 

Znaczniki: ecommerce , big data , grandnode , nopCommerce
details

Najważniejsze cechy, które musi mieć każda strona produktowa

16 lutego 2016
Komentarze (0)

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze i jest wszystkim jeśli chodzi o wzbudzenie zainteresowania u potencjalnego klienta jednocześnie zachęcając go do złożenia zamówienia w Twoim sklepie. Wielu właścicieli sklepów internetowych zbyt dużą uwagę poświęca na wygląd strony głównej całkowicie zapominając o pozostałej części sklepu. Oczywiście, strona główna jest miejscem, gdzie klient trafia w pierwszej kolejności i zawsze powinna być traktowana priorytetowo, ale strona produktowa jest tak samo ważna, a w przypadku chęci zamiany biernych odwiedzających Twój sklep internetowy w aktywnych klientów jest najważniejsza. Powód jest prosty, strona produktowa jest miejscem w sklepie, gdzie umiejscowiony jest przycisk „Kup teraz”.

Poniżej zamieszczamy listę przykładowych rozwiązań, które Twoja strona produktowa musi mieć!

Jakość zdjęć produktów

Kiedy klient przychodząc do sklepu, zawsze ogląda produkt zanim zdecyduje się na zakup. To całkiem normalne, że klient najpierw chce go oglądnąć, dotknąć, poczuć, powąchać, sprawdzić pod różnym kątem zanim go kupi. Oglądanie zdjęć na stronie produktowej jest jedyną możliwością interakcji klienta z produktem, który chce kupić przez internet. Właściciele sklepów internetowych muszą korzystać z rozwiązań e-Commerce (takich jak nopCommerce), które dostarczają różne narzędzia pozwalające na wyróżnienie zdjęć produktu. Ostatecznie, jeśli prezentowane obrazy będą bardziej atrakcyjne, klient będzie bardziej pewny kupując od Ciebie. Z technicznego punktu widzenia, zdjęcia produktów powinny być jasne i wyraźne. Wielkość i jakość zdjęć są bezpośrednio związane z tym jak klient widzi Twoje produkty.

Opinie o produkcie

Opinie o produktach są idealne dla sklepów, nawet te, które nie koniecznie są pozytywne. Sprawia to, że klienci myślą „inni ludzie nie starają się mi nic sprzedać, więc recenzje produktów są uczciwe i opierają się jedynie na osobistych doświadczeniach”. Każdy klient chce wydać swoje ciężko zarobione pieniądze na bardzo dobry produkt. Opinie o produktach dają klientom obiektywną ocenę produktu. W wielu przypadkach jeśli klient nie jest w 100% przekonany do danego produktu, pozytywne opinie mogą wpłynąć na jego zdanie i zmotywować go do kliknięcia przycisku „Kup teraz”.

Porównanie produktów

Zapewnienie klientowi możliwości porównania różnych produktów pod kątem ich specyfikacji czy atrybutów jest doskonałym sposobem na zwiększenie ich doświadczenia handlowego. Oczywiście jest to prosta droga do zwiększenia sprzedaży, klienci uważają to za interesujące i wygodne, bez konieczności porównywania produktów chodząc tam i z powrotem po różnych stronach produktowych.

„Dodaj do listy życzeń”

Wprowadzenie funkcjonalności listy życzeń jako część sklepu internetowego jest doskonałym sposobem na zwiększenie lojalności Twoich potencjalnych klientów. Posiadanie listy życzeń w sklepie pozwala właścicielom sklepu w prosty sposób poznać swoich klientów, dając im możliwość uporządkowania swoich przyszłych zakupów czy też poznania ich upodobań. Zapewniając możliwość przesłania listy życzeń drogą mailową do ich przyjaciół, rodziny to znakomity sposób na zakupy online przyjemne dla kupującego. Zawsze dobrym pomysłem jest udostępnianie unikalnego adresu dla każdej listy życzeń, by klienci mogli w łatwy sposób podzielić się swoją listą ze znajomymi mailem czy tez w portalach społecznościowych.

Inne kluczowe funkcjonalności

Dokładny opis produktu, który zawiera wszystkie informacje o produkcie.
Pokazy i filmy opisujące produkty - wielu klientów uważa to za rzecz bardzo przydatną, ponieważ mogą wyobrazić sobie siebie używających ten produkt.
Czat na żywo
Przycisk „Powiadom przyjaciela”

nopCommerce oferuje darmowy, domyślny szablon, który oferuje jednolity układ na wszystkich stronach sklepu, który sprawia, że Twój sklep wygląda profesjonalnie. Pozwala właścicielowi sklepu dodać wiele zdjęć produktów, które mogą mieć wpływ na złożenie zamówienia przez klientów. Design sklepu jest czysty i łatwy w konfiguracji. Design nopCommerce’a wspiera wszystkie urządzenia mobilne, dzięki responsywności dostosuje się do każdej wielkości ekranu.

Artykuł pochodzi z oficjalnego bloga nopCommerce http://nopcommerce.com/blog.aspx

Znaczniki: ecommerce , shopping , features , cart , product , page
details

nopCommerce zdobył nagrodę “Najlepsze rozwiazanie e-commerce dla SMB”

16 lutego 2016
Komentarze (0)

Jest nam niezmiernie miło poinformować, że nopCommerce zdobył nagrodę dla „najlepszego rozwiązania e-Commerce dla SMB”.

Jesteśmy bardzo podekscytowani mogąc przyjąć tę nagrodę, ponieważ docenia ona nie tylko nasze wysiłki związane z rozwijaniem eCommerce, ale także pokazuje siłę naszej społeczności.

Fakt ten cieszy nas tym bardziej, że jest to formalne uznanie wysiłków naszych deweloperów i specjalistów od marketingu. Ale to nie jest tylko nasze zwycięstwo, jest to też tryumf naszej społeczności, która jest nieoderwalną częścią nopCommerce’a. Naszą społecznością i naszymi partnerami są głównie programiści, graficy, testerzy świata nopCommerce. Oferowany produkt jest doskonałą bazą do odnalezienia swoich talentów. Wierzymy, że najlepsze rzeczy w życiu są za darmo, a dobre oprogramowanie musi być wśród nich.

Jest to początek wspaniałego roku dla nopCommerce!

Artykuł pochodzi z oficjalnego bloga nopCommerce. http://nopcommerce.com/blog.aspx

Znaczniki: ecommerce , awards , prize , 2016 , community
details

Program afiliacyjny w Twoim sklepie

1 lutego 2016
Komentarze (0)

laptop

W ostatnich latach marketing afiliacyjny zyskiwał coraz większą popularność. Osoby, które na co dzień nie zajmują się marketingiem zadają sobie pytanie, co to tak właściwie jest? Właściwie jest to nic innego jak system, w którym właściciel programu afiliacyjnego (nazwijmy go reklamodawcą) płaci właścicielowi strony (tzw. Afiliantowi) za wygenerowanie ruchu na stronie, podjęcie jakiejś akcji przez klienta na stronie czy też za dokonanie zakupu. Afiliant na swojej stronie, blogu, sklepie w dowolnie wybrany przez siebie sposób umieszcza odnośniki do strony reklamodawcy jednocześnie namawiając odwiedzających na podjęcie interakcji na docelowej stronie.Jak działa program afiliacyjny

Schemat wypłacania wynagrodzenia (tzw. Prowizji) z reguły jest indywidualny, jasno określony na wcześniej przygotowanej i spisanej umowie. W większości prowizja wypłacana jest za generowany przez klientów afilianta ruch na stronie reklamodawcy czy też dodatkowo za zakupy, których dokonają na witrynie reklamodawcy. W samym procesie pozyskania i przekazania potencjalnego klienta zawsze występują przynajmniej trzy strony osobowe. Pierwszym z nich jest klient, drugim jest reklamodawca, a trzeci zaś afiliant.

W programie afiliacyjnym nie ma sztywnych ram, według których afilianci mają reklamować stronę reklamodawcy. Jedynym ograniczeniem jest ich wiedza, wyobraźnia i zasoby. Reklamą zatem może być każda forma od banneru reklamowego, przez mailing do grupy osób, aż po stronę reklamową, na której afiliant będzie tylko i wyłącznie promował produkty reklamodawcy.

Poza działaniem sprzedażowym, po którym właściciel może zyskać potencjalnych klientów, którzy będą dokonywać zakupów w jego sklepie, program afiliacyjny może być świetnym działaniem marketingowym. Jaki jest jego plus? Taki, że właściciel programu afiliacyjnego nic za niego nie płaci. Pozyskuje kolejnych afiliantów, którzy swoimi nakładami promują jego produkty. Kolejnym plusem jest promowanie marki na znacznie większą skalę niż reklamodawca swoimi ograniczonymi nakładami byłby w stanie sam osiągnąć.

W jaki sposób można wykorzystać program afiliacyjny w Twoim sklepie internetowym? Korzystanie z programów afiliacyjnych przede wszystkim poszerzy gamę oferowanych przez Ciebie produktów. Dodatkowym plusem jest to, że nie musisz kupować setek produktów, by je mieć na stanie magazynowym. Ponadto nie martwisz się o dostawę, pakowanie, wysyłkę. Twoim jedynym zadaniem jest promowanie swojej platformy sklepowej i pozyskanie klientów.

Do czego w tym wypadku wykorzystać GrandNode? Może on być idealną platformą do zintegrowania kilku programów afiliacyjnych w Twoim sklepie. Praktycznie nie ma na rynku dostępnego sklepu internetowego, który mógłby działać wydajnie przy bardzo dużej liczbie produktów (np. pół miliona). W przypadku platformy GrandNode jest to przysłowiowa bułka z masłem, dzięki nowoczesnej technologii i wydajnej bazie danych MongoDB sklep ten przy takiej ilości wprowadzonych produktów jest w stanie działać szybko, wydajnie, efektywnie, a przede wszystkim bezpiecznie. Warto wspomnieć, że światowa platforma eBay, która obsługuje kilka milionów produktów jest w pełni oparta o MongoDB, które wykorzystujemy w GrandNode. Potwierdzona jest dostępność tej platformy na poziomie 99,999% czego nie zagwarantuje żadna inna baza danych, ponadto szybkość wykonywania zapytań czyli wyszukiwania, dodawania produktów jest kilkukrotnie większa niż na rozwiązaniach dostarczanych przez innych usługodawców.

 

Jesteś sprzedawcą? Masz swój sklep internetowy jednak chciałbyś zwiększyć ilość klientów i zamówień? Wykorzystaj GrandNode by stworzyć program afiliacyjny dla Twoich partnerów! Stwórz im konto, wygeneruj link partnerski i płać jedynie za efekty czyli zysk z pozyskanego klienta czy złożonego zamówienia.

Znaczniki: grandnode , nopCommerce , mongodb , program , afiliacyjny , program partnerski
details