Największy zbiór rozszerzeń do nopCommerce

Blog

Jak blog może pomóc w sprzedaży internetowej – część 2

6 kwietnia 2015
Komentarze (0)

Czy coś Cię powstrzymuje od pisania bloga dla Twojej firmy? Czy to, że nie masz wystarczająco dużo pomysłów? Jeśli czytałeś część 1 tej serii, dowiedziałeś się jak ważną rolę odgrywa blog w rozwoju firmy. Blog to także świetny sposób, aby mieć wysokiej jakości treści na swojej stronie związanych z Twoimi produktami czy usługami.

Ale jak można wymyślić treść na bloga, jeśli nie jest się pisarzem? Wielu profesjonalistów lub właścicieli nie wie co napisać. Pamiętaj, że w działalności zawodowej mamy do czynienia z wieloma klientami i wieloma aspektami. Wielu potencjalnych klientów może zadawać tysiące pytań. Najczęściej zadawane pytania mogą być tematem bloga.

Dziś omówimy kilka pomysłów, które mogą zainspirować do napisania dobrej jakości treści na blogu.

 

Zwiastun nowych produktów

Możesz użyć bloga, aby dodać informację o nowych produktach firmy przed oficjalną premierą. Ta strategia może łatwo wzbudzić u Twoich klientów ciekawość. Pomoże również w pielęgnowaniu istniejących relacji z klientami, gdyż będą pierwszymi osobami którym dane będzie zobaczyć nowy produkt bezpośrednio od Ciebie.

Będzie to również pomoc, aby zebrać informacje od istniejących lub potencjalnych klientów, które mogą pomóc poprawić Twój produkt jeszcze na etapie produkcji czy tworzenia.

Wystarczy prosty przykład: firma dając garść informacji o ich nowym produkcie, obserwuje wzrost zaciekawienia klientów, którzy nie mogą się doczekać premiery. Dodatkowo zaciekawienie może wzbudzić intrygujący wpis, jak i konkurs:

Ciężko pracowaliśmy w naszym tajnym laboratorium nad nowym produktem, ale jeszcze nie jest w pełni gotowy. Zdecydowaliśmy jednak, że najwyższy czas, aby uchylić rąbka tajemnicy na….

Co to jest? Zgadnij poprawnie, a otrzymasz bezpłatną kopię w dniu premiery.

 

Odpowiadając na pytania klientów

Czy wiesz, że odpowiadając na pytania z powodzeniem możesz dokonać zmian w wygranej lub przegranej sprzedaży? Niektórzy klienci zadają konkretne pytania dotyczące cech produktu, podczas gdy inni zadają dość ogólne pytania dotyczące przemysłu, marki lub opinii biegłego. W działalności zawodowej należy zawsze mieć na uwadze, że klienci chętniej robią interesy z zaufaną marką/firmą, która posiada wiedzę o branży, niż z osobami bez żadnej wiedzy.

Przykład: Firma, która poprzez udzielane odpowiedzi pokazuje, że dba o swoich użytkowników.

Otrzymaliśmy wiele uwag i pytań od użytkowników. Oto pięć z najczęstszych pytań i opinii na temat nowej strony internetowej, oraz to, co udało nam się do tej pory zmienić.

Jak widać, bierzemy wszystkie komentarze i krytykę poważnie. Staramy się reagować szybko na problemy. Dziękujemy.

 

Nagradzanie klientów: „Klient miesiąca”

Uruchomienie programów takich jak „Klient miesiąca” może przynieść wiele korzyści dla sklepu internetowego i sprawić, że relacje z dotychczasowymi klientami będzie o wiele silniejsze. Po pierwsze, zawsze będziesz mieć pewne treści do pisania na blogu podczas uruchamiania tego rodzaju programu. Dodaje to również wartości Twojej firmie, ponieważ pokazujesz, że uznajesz obecność Twojego klienta i nagradzasz go za wkład w działalność sklepu.

Teraz trzeba się zastanowić, jak wybrać „Klienta miesiąca”? W zależności od rodzaju produktów i usług, które oferujesz, można mieć zestaw kryteriów, które sprawią, że łatwiej jest uruchomić tego typu program. Pamiętaj, nigdy nie powinno się popełnić błędu, opierając kryterium o sprzedaż lub ilość pieniędzy wydanych. To może zniechęcać  innych lojalnych klientów, którzy nie wydają dużo lub kupują niedrogie produkty. Zamiast tego, należy skupić się np. na historii, które mogą zainspirować innych klientów, aby robić interesy z Tobą. Możesz napisać o tym, jak Twój produkt lub usługa dokonała dużej zmiany w życiu Twojego klienta, czyli jak klient osiągnął sukces.

 

Następnym razem, gdy zabraknie pomysłów, skorzystaj z jednego z powyższych. Pamiętaj, że im więcej na blogu piszesz, tym lepszy kontakt będziesz mieć z publicznością i lepiej przekonasz potencjalnych klientów. Twoje wysiłki na pewno się opłacą, bo jak liczba wpisów na bloga zwiększy się, publiczność również wzrośnie.

nopCommerce to świetne rozwiązanie dla sklepów internetowych. Oferuje wiele funkcji, w tym blog. Właściciel sklepu ma pełny dostęp do zarządzania blogiem i komentarzami. W nopCommerce, blog może być ograniczony do konkretnego sklepu, w przypadku gdy posiadasz wiele sklepów (dzięki użyciu funkcji multi-sklep).

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/8-how-a-blog-can-help-your-growing-e-commerce-business-part-2.aspx

Znaczniki: blog , sklep internetowy , ecommerce , nopCommerce
details

Najlepsze wsparcie od klienta

27 marca 2015
Komentarze (0)

Dla wielu firm, opinie klientów są najważniejsze dla uzyskania potrzeb i oczekiwań. Aby odnieść sukces w biznesie, trzeba słuchać swoich klientów. Informacje zwrotne od klientów są bardzo cenne, mogą pomóc poprawić swoje produkty czy usługi. Prośba o informacje zwrotne od klienta pomaga zbudować silną relację i zwiększyć tym samym zadowolenie klientów.

Najbardziej niezadowoleni klienci są największym źródłem uczenia się.

Bill Gates

Twoja firma jest w stanie przetrwać tylko dzięki Twoim klientom. Tak więc, lepiej słuchać klientów, którzy płacą za produkt i usługi. Omówmy klika prostych sposobów, dzięki którym można gromadzić informacje zwrotne od klienta.

 

Formularz kontaktowy

Upewnij się, że Twój formularz kontaktowy działa i jest dobrze widoczny na stronie. Taki formularz umożliwia konsumentom skontaktowanie się z Tobą, uzyskania większej ilości informacji o produkcie czy usłudze, narzekań na temat produktu lub po prostu wyrażenia opinii, jaki to wspaniały produkt posiadasz. Dodając stronę „Kontakt” możesz udowodnić potencjalnym klientom, że Twój sklep jest rzetelną i wartą zaufania firmą.

Badania

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów, aby uzyskać informacje zwrotne od klientów jest przeprowadzenie badania. Możesz po prostu zapytać klientów, czy mają wolę wziąć udział w ankiecie na Twojej stronie internetowej (o ile posiada taką funkcjonalność), lub przekierować na strony specjalizujące się w tworzeniu ankiet online. Badania takie to świetny sposób na śledzenie wyników Twojej firmy. Możesz w badaniu zapytać o doświadczenia z firmą, obsługę klienta, zadowolenia z produktu. To daje wielką szansę na poprawę wydajności, aby klienci byli zadowoleni.

Aby zapewnić najwyższy wskaźnik odpowiedzi dla swoich badań, można kierować się poniższymi wskazaniami:

  • Ograniczona liczba pytań, zbyt wiele pytań może przytłoczyć klienta
  • Wysyłanie ankiety zaraz po sprzedaży, to dobry sposób, aby pokazać klientowi jak cenna jest jego opinia
  • Zachęcić do wzięcia udziału w ankiecie poprzez zaoferowanie kuponu rabatowego lub udziału w losowaniu

 

Opinie o produkcie

Opinie o produkcie mogą być bardzo ważnym czynnikiem dla Twoich klientów w podejmowaniu decyzji o zakupie produktu ze sklepu internetowego. Ważne jest, aby zdecydować się na umieszczenie opinii klientów na stronie produktu, aby ludzie mogli łatwo je zobaczyć. Według sondażu przeprowadzonego przez Dimensional Research, 90% kupujących twierdzi, że pozytywne opinie na forum miały wpływ na ich decyzje o zakupie, podczas gdy 86% podjęło decyzję pod wpływem negatywnych opinii.

 

Monitoruj aktywność na stronie

Wielu ludzi nie popiera tego, ale śledzenie aktywności Twojego klienta jest również formą informacji zwrotnej. Google Analytics to bezpłatne narzędzie, które pozwala na monitorowanie aktywności na stronie. Poprzez śledzenie aktywności Twojego klienta, można zobaczyć, jak dużo ruchu odbywa się na Twojej stronie, ile czasu kupujący spędzają na stronach, ilu użytkowników dodaje produkt to koszyka zakupów i ile przychodu sklepu internetowego jest generowanego. Na podstawie tych informacji, można skupić się na różnych obszarach, aby poprawić działanie sklepu internetowego.

 

Forum dyskusyjne

Forum może być wykorzystywane w celu zapewnienia swoim klientom łatwego kontaktu z Tobą. Możesz używać forum w celu ogłaszania o nowych produktach, odpowiadać na pytania w odniesieniu do swoich produktów czy usług. Pomaga również zbudować dobre relacje z klientami, ponieważ daje im powód wrócić na stronę szukając informacji, porad lub po prostu ponarzekać na daną usługę. Wszystkie te rozmowy, pozwalają zobaczyć potencjalnym klientom, jak bardzo starasz się być pomocny i oddany.

 

Wniosek

Zadowolenie klienta jest kluczem do udanego biznesu. Nigdy nie zakładaj, że wiesz co chcą klienci. Aby odnieść sukces, staraj się postępować zgodnie z filozofią zorientowaną na klienta, nie tylko pytając ich, ale i reagując.

nopCommerce obsługuje wiadomości, blog, forum, ankiety i recenzje produktów i ocen, które pozwalają na interakcje z klientem, co pozwala zobaczyć głos konsumentów, opinie o produkcie. nopCommerce obsługuje również funkcję „Czy ta opinia była pomocna dla Ciebie?”.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/7-best-ways-to-get-feedback-from-your-customer.aspx

Znaczniki: sklep internetowy , e-handel , ecommerce
details

Jak rozpocząć biznes online: przewodnik

17 marca 2015
Komentarze (0)

Wiele osób marzy, aby rozpocząć własną działalność. Jeśli jesteś jedną z nich i masz pomysł, wierzysz, że odniesiesz sukces, można uznać, że jesteś gotów otworzyć sklep internetowy.

 

Nie ma wątpliwości, że firma online jest obecnie najlepszym rozwiązaniem, z coraz liczniejszą rzeszą klientów niż kiedykolwiek wcześniej. Oczywiście, każdy może założyć stronę internetową (czy bloga) na której będzie oferować produkty czy usługi, ale jak można rzeczywiście dotrzeć do potencjalnych klientów na stronie?

Oto lista rzeczy, które musisz zrozumieć, jeśli chcesz odnieść sukces:

 

Jaki produkt chcesz sprzedać? Wybierz swój produkt

To pierwszy i zarazem najważniejszy krok w budowaniu sklepu internetowego. Niektórzy właściciele sklepów idą w kierunku produktów, których są pasjonatami, a inni w kierunku tych pożądanych. W tym kroku musisz zwrócić szczególną uwagę na nisze.

  • Wybierz swój rynek
  • Zorientuj się jakie obecnie są niedobory, czy problemy
  • Wybierz produkt który wypełni braki na rynku, lub zaoferuj ulepszony produkt

Na przykład

Wybierz rynek: przykładowo niech to będzie rynek telefonów komórkowych.

Problem: wielu użytkowników skarży się, że ich telefony nie robią wystarczająco dobrych zdjęć.

Produkt: Sprzedaż dodatków do obiektywów telefonów, aby poprawić jakość zdjęć.

 

Konfiguracja sklepu internetowego: potrzebujesz strony internetowej

Po wybraniu rynku i produktu, jest czas, aby stworzyć stronę internetową. Pamiętaj, że musisz wszystko maksymalnie uprościć, dopasować do rynku i produktu. Dostaniesz tylko parę sekund, aby przykuć uwagę potencjalnych  nabywców. Klika rzeczy, które będą potrzebne.

Domena strony internetowej. Jeszcze przed uruchomieniem sklepu internetowego trzeba będzie uzyskać nazwę domeny, którą będzie adres witryny widoczny w Internecie. Większość wybiera nazwę zbliżoną do nazwy firmy lub produktu.

Hosting. Aby opublikować swoją stronę, potrzebny jest również hosting do umieszczenia jej na serwerze. Usługi hostingowe pozwalają przechowywać pliki internetowe, bazy danych i inne informacje na serwerze, aby mogły być dostępne w sieci.

Tworzenie WWW. Kolejny krok, to strona internetowa, czyli miejsce, gdzie klienci będą mogli kupić produkt. Możesz utworzyć stronę samodzielnie, zatrudnić programistę stron lub wykorzystać oprogramowanie e-commerce, na przykład nopCommerce który posiada wszystkie niezbędne funkcje dla sklepu internetowego. Skup się również na wyglądzie strony internetowej, jest to ważny czynnik w sprzedaży produktu. Dobry projekt jest łatwy w nawigacji, pomaga użytkownikom znaleźć szukany produkt.

 

Koszyk zakupów, płatności, usługi spedycyjne

Aby sprzedać coś na swojej stronie, musisz mieć oprogramowanie koszyka zakupów, lub taką funkcjonalność w oprogramowaniu swojego sklepu. Dobrze zaprogramowany „koszyk” umożliwia zarządzanie zapasami, produktami, kategoriami, kontami klientów, przeszukiwaniem produktów, tworzeniem faktur i wiele, wiele więcej.

Ponieważ nie ma możliwości przyjmowania gotówki przy sprzedaży internetowej, być może trzeba będzie się zalogować do usług płatniczych (np. PayPal, Authorize). Usługi te pozwalają zaakceptować wszystkie główne karty kredytowe i debetowe, ponieważ większość transakcji online wykonywanych jest przy użyciu tych właśnie metod.

Kolejną ważną rzeczą na którą należy zwrócić uwagę, to sposób wysyłki do klienta. Musisz zaoferować różne opcje, w celu umożliwienia klientom wyboru metody wysyłki podczas dokonywania zakupów.

 

Marketing

Powinieneś dobrać strategię marketingową tak, aby Twój sklep internetowy uzyskał właściwą pozycję do zaprezentowania swojego produktu grupie docelowej. Strategia marketingowa powinna zawierać

  • Skupienie się na SEO
  • Reklama produktu na głównych platformach
  • Komunikacji z klientami dla lepszej obsługi i możliwości otrzymania informacji zwrotnych.

 

Wnioski

Aby odnieść sukces, najważniejsze jest to, aby uwierzyć w swój produkt. Pamiętaj, jeśli nie czujesz się zmotywowany, aby sprzedać swój produkt, jesteś w biznesie z niewłaściwych powodów.

nopCommerce posiada liczne funkcje i możliwości przeznaczonych do tworzenia sklepu internetowego. nopCommerce jest wiodącym oprogramowaniem open-source zawierającym koszyk produktów umożliwiając tym samym założenie sklepu internetowego szybko i łatwo.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/6-how-to-start-an-online-business-a-startup-guide.aspx

Znaczniki: sklep internetowy , startup , e-handel
details

Co to jest Google Analytics i dlaczego warto z niego korzystać?

9 marca 2015
Komentarze (0)

Obecnie wiele firm koncentruje się na zawartości witryny w celu przyciągnięcia jasno określonego grona odbiorców. Google Analytics to jedno z powszechnie stosowanych narzędzi, aby uzyskać wszystkie dane i monitorować odwiedziny na stronie internetowej, reklamy, filmy, itp.

Rzućmy okiem jak Google określa swój produkt:

Google Analytics pozwana nie tylko mierzyć sprzedaż, ale również umożliwia zorientowanie się jak użytkownicy korzystają z witryny, jak dotarli na stronę i jak możesz przyciągnąć ich z powrotem.

Niezależnie czy sprzedajesz produkty/usługi czy budujesz swoją markę, ważne jest, aby zrozumieć zachowanie grupy docelowej. Obecnie, na konkurencyjnym rynku nie wystarczy mieć mały licznik na swojej witrynie w stopce do zliczania odwiedzających sklep. Potrzeba kompletnego narzędzia, takiego jak Google Analytics, które pomaga w dotarciu do odbiorców/klientów, ułatwia obsługę obecnych klientów, a także umożliwia pozyskanie nowych.

 

Jak Google Analytics może wpłynąć na biznes?

Już w dawnych czasach, każda mała firma musiała polegać na tradycyjnych formach marketingu, takich jak poczta pantoflowa, reklam prasowych, broszur. Nie ulega wątpliwości, że taki rodzaj marketingu działał i nadal działa. Jednak nie było narzędzia umożliwiającego pomiar efektywności dowolnej strategii marketingowej, a właściciel firmy musiał dokonać analizy w oparciu o:

  • Ile osób czyta reklamy  gazecie?
  • Ile osób odwiedziło sklep po otrzymaniu borszury?
  • Jeśli ktoś przyszedł do sklepu po przeczytaniu reklamy, po jakim czasie odwiedził sklep? Czym się zainteresował? Ile czasu spędził?

Google Analytics jest jak oko, które patrzy na każdego klienta, bada skąd przybyli, skąd są, jak długo pozostają na stronie i co przeglądają.

 

Bezpłatne narzędzie Google Analytics

Google bezpłatnie udostępnia swoje narzędzie, więc nie ma powodu, by z niego nie skorzystać. Nie ma opłaty miesięcznej, a w Internecie dostępne są setki samouczków, aby samodzielnie muc korzystać z tego narzędzia. Jeśli jednak chcesz zainwestować pieniądze w inne podobne oprogramowanie, to proszę bardzo. Pamiętaj jednak, aby mimo wszystko zainstalować Google Analytics.

Istnieje wersja płatna tego narzędzia. Opłata roczna w wysokości 150 000,00 $ i skierowana jest głównie do dużych przedsiębiorstw. Taka wersja nazywa się Google Analytics Premium i zapewnia bezpośrednie wsparcie, zaawansowane raporty, zarządzanie kontem czy inne.

 

Rzeczy, jakich możesz się dowiedzieć o firmie, dzięki Google Analytisc.

 

Jak odwiedzający stronę na nią trafili – Google Analytics udostępnia wszystkie informacje na temat źródeł z których pochodzą.

Co przyciąga Twoich potencjalnych klientów, a jeśli odwiedzają witrynę, czy to ich pierwszy czy może kolejny raz. Właścicielowi firmy daje to wyobrażenie, jakie są trendy na rynku, czego szukają klienci, na co zwrócić uwagę. Google Analytics informuje również o zachowaniu klientów, jak często wracają, ilu jest nowych klientów.

Możesz poprawić swoją stronę – Google  Analytics pozwala zobaczyć pełny raport urządzeń czy przeglądarek używanych przez użytkowników. Jeśli znaczna liczba osób korzysta z urządzeń mobilnych takich jak smartfony czy tablety, najwyższy czas przygotować aktualizację sklepu internetowego do obsługi wszystkich rozmiarów ekranu.

 

Interesujące fakty

  • 63% z listy Fortune 500 korzysta z Google Analytics
  • 56% firm polega wyłącznie na narzędziu Google do analizy ruchu w sieci

 

nopCommerce jest zintegrowany z Google Analytics. Automatyczne śledzenie transakcji e-handlu połączone jest przez Google Analytics z transakcjami klientów.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/5-what-is-google-analytics-and-why-it-is-beneficial-to-use-it-for-your-business-website.aspx

Znaczniki: seo , sklep internetowy , google analytics
details

Dlaczego zwiększenie użyteczności dla urządzeń mobilnych jest niezbędne dla Twojego sklepu

16 lutego 2015
Komentarze (0)

Spójrzmy prawdzie w oczy. Klienci coraz bardziej zwracają się w stronę Internetu, aby dokonać zakupów. W istocie, zbyt handlu elektronicznego wzrósł o 16,4% w ciągu roku i szacuje się dalszy wzrost. Skuteczna strategia e-handlu wymaga więcej niż tylko posiadanie strony internetowej, gdzie klienci mogą zakupić produkty. Nie chodzi o to, czy należy skorzystać z e-handlu, ale w jaki sposób można przechwycić część rynku.

 

Integracja z handlem mobilnym

Prawie 50% wszystkich amerykanów jest właścicielem smartfonów. Z tych osób, czterech na pięciu używa urządzeń w sklepie. Jeśli firma nie posiada łatwej w obsłudze platformy mobilnej, będzie można prawdopodobnie zaobserwować znaczący spadek przychodów w ciągu najbliższych lat.

 

Personalizacja

Amazron robi doskonałą robotę oferując swoim klientom sugestie na podstawie ich ostatniej historii przeglądania i zakupów. Chociaż nie możemy mieć tych samych zasobów jak Amazon, jest już dostępna technologia, która może przechwycić zainteresowania i preferencje kupujących, a następnie wygenerować wybór produktów w oparciu o te informacje. Informacja taka pozwala również na pogrupowanie odbiorców, a następnie stworzyć bardziej efektywną kampanię reklamową. Im więcej można zaspokoić potrzeb i zainteresowań Twoich klientów, tym bardziej prawdopodobne, że dokonają zakupu.

 

Popraw „user experience”

Spójrz na swoją witrynę oczyma klientów i spróbuj dowiedzieć się, w jaki sposób można uprzyjemnić im odwiedziny na Twojej witrynie. Jeśli klienci będą musieli pokonywać przeszkody, aby dokonać zakupu, bardziej prawdopodobne, że zrezygnują. Zidentyfikuj obszary problematyczne, takie jak mylące teksty, rozmieszczenie przycisków czy czas ładowania strony i dowiedz się jak można je poprawić. Jednym z najlepszych sposobów znalezienia problemów, jest nakłonienie rodziny i bliskich przyjaciół, pasujących do docelowej grupy klientów. Należy wziąć pod uwagę wszystkie powtarzające się komentarze na temat witryny i wymyślić rozwiązanie.

 

Zachęty, promocje

Żaden sklep internetowy nie może przetrwać bez klientów jednorazowych. Zachęty są doskonałym sposobem na utrzymanie klientów przy jednoczesnym uzyskaniu nowych konsumentów. Klienci zawsze szukają najlepszych ofert, zniżek, więc należy oferować zniżki i promocje dla nowych gości, aby zachęcić ich do powrotu. Jeśli chcesz przyciągnąć potencjalnych klientów, informuj o tym na portalach społecznościowych. Jednym z najlepszych sposobów na szybką reakcję jest limit czasowy promocji. Jeśli widzą, że mogą przegapić dobrą ofertę, klienci są bardziej skłonni dokonać zakupu.

 

Komunikacja z klientami

Media społecznościowe zmieniły sposób w jaki ludzie podchodzą do firm i teraz wielu oczekuje pewnego poziomu interakcji. Upewnij się, że masz jakiś rodzaj obecności w mediach, czy to Facebook, Twitter czy Pinterest. Nie tylko będzie można zaktualizować swoją ofertę, klienci będą mogli dotrzeć bezpośrednio do Ciebie jeśli będą mieli jakieś skargi czy uwagi. Konsumenci chcą widzieć, że ich słuchasz, więc trzymaj otwartą linię komunikacji i ostatecznie zwiększyć lojalność klientów.

 

Nie ma szybkiego sposobu, aby znacznie poprawić swoją strategię e-handlu z dnia na dzień. Skuteczny marketing wymaga czasu, wysiłku i sporo testów, aby znaleźć właściwą równowagę. Dla uzyskania lepszych rezultatów, postaraj się wejść w rolę klienta. Staraj się im wskazać to, czego chcą i potrzebują z Twojej strony. Czy Twoja witryna jest łatwa w użyciu? Czy akceptujesz metody płatności z jakich będą korzystali Twoi klienci? Czy jest jakiś powód, aby klienci jednorazowi powrócili? Odpowiedzi na te pytania powinny pomóc rozwiązać,  co jest dobre, a co jest złe w Twojej obecnej strategii.

 

Źródlo: http://www.nopcommerce.com/blog/4-shop-till-you-drop-why-maximizing-mobile-usability-is-essential-for-your-ecommerce-store.aspx

Znaczniki: ecommerce , nopCommerce , sklep internetowy
details

5 najpopularniejszych mitów SEO w świecie e-commerce

3 lutego 2015
Komentarze (0)

Wyszukiwarki to najczęściej wykorzystywane medium przez biznes, aby ich produkt lub usługa trafiła do klientów docelowych. Każdy sklep internetowy z pewnością powinien skupić się na SEO, ponieważ każdy właściciel firmy chce zaprezentować swój sklep innym.

Omówmy top 5 współczesnych mitów.

Mit nr 1: Nie trzeba skupiać się na SEO, ponieważ jestem na wszystkich głównych mediach społecznościowych

Fakt: Zupełnie nie tak! SEO nie jest bezpośrednio związany z którąkolwiek witryną mediów społecznościowych. Strony takie traktowane są tak samo jak i inne. Jeśli wyszukiwarka znajdzie wszelkie istotne informacje dotyczące sklepu na stronach społecznościowych, wówczas takie informacje są prezentowane.

Tylko dlatego, że dużo osób lubi lub obserwuje Twój profil, nie znaczy, że będziesz wyżej w rankingu wyników. Google wielokrotnie podkreślało, że ich algorytm nie uwzględnia sygnałów z mediów społecznych, ponieważ ciężko ocenić jakość treści na podstawie ilości fanów. Czy zatem należy rezygnować z tego sposobu zaprezentowanie siebie? Nie! Jako właściciel firmy powinieneś używać mediów, aby zwiększyć widoczność Twojego biznesu. To także sposób na komunikowanie się ze swoimi klientami.

 

Mit nr 2: Więcej linków oznacza lepsze SEO

Fakt: Rzeczywistość oparta jest na słynnym powiedzeniu „ważna jest jakość, a nie ilość”. Lepiej mieć istotnej wagi linki które łączą Twoją markę z produktami czy usługami, niż wiele nieistotnych linków.

Jak to działa, najlepiej zobrazuje przykład. Mamy dwa produkty „A” i „B”, oba produkty pozwalają pokazać kto je zakupił. Produkt „A” jest zachwalany przez naszych przyjaciół, rodzinę, a więc ma liczne linki. Produkt „B” ma tylko dwa linki, a więc tylko dwóch kupców, dwa nazwiska. To Bill Gates i Mark Zuckerberg. Klienci którzy odwiedzają witrynę sklepu raczej chętniej wybiorą produkt zakupiony przez osoby ze znanymi nazwiskami. Tak więc jakość tych dwóch linków przewyższa dużą liczbę pozostałych. Dlatego warto zwrócić uwagę na jakoś linków które przyciągną uwagę klientów i podniosą długoterminowo wartość Twojej marki lub sklepu internetowego.

 

Mit nr 3: SEO czyli wykorzystuj wszystkie możliwe słowa kluczowe.

Fakt: Nieprawda! To może wydawać się oczywiste, że wyszukiwarki takie jak Google będą wykorzystywać wszystkie słowa kluczowe, aby pokazać sklep internetowy na stronie wyników. Jednak pod koniec 2009 właściciel wyszukiwarki podał do publicznej wiadomości, iż na skutek nadużyć w wykorzystywaniu długiej listy słów kluczowych, sekcja ta będzie ignorowana.

Jednak sekcja odpowiadająca za opis witryny jest w dalszym ciągu wykorzystywana. Tak więc warto upewnić się, że masz dobry opis określający Twoją stronę, lepszy od konkurencji, co pozwoli klientowi na kliknięcie właśnie na Twój sklep.

 

Mit nr 4: SEO jest łatwe, tani i może być wykonane przez kogokolwiek

Fakt: Absolutnie nie! SEO  nie jest ani łatwe ani tanie. Jest to proces, który wymaga ciągłej pracy w celu utrzymania witryny aktualnej. W zasadzie jest to nie kończący się proces, którego nie powinno się zatrzymywać. SEO wymaga ciągłego procesu, aby mimo zmieniających się trendów, zapewniło widoczność sklepu internetowego cały czas.

 

Mit nr 5: Wysoka pozycja w rankingu = gwarancja sukcesu

Fakt: Nie! Tylko dlatego, że sklep internetowy osiągnął lepszą rankę nie gwarantuje sukcesu. Sklep z niższą pozycją może wygenerować większy obrót. SEO nie powinno być nigdy rozważane jako jedyny aspekt udanego biznesu, ponieważ nie jest rozwiązaniem dla kiepskiej polityki czy strategii biznesowej lub złego produktu/usługi.

 

nopCommerce jest przyjazny wyszukiwarkom, łączy w sobie wszystkie cechy niezbędne do polepszenia działania SEO. Właściciel sklepu ma pełny dostęp do zarządzania niestandardowymi adresami URL, mikronawigacją (breadcumbs), tworzenia kanonicznych adresów URL, tworzenia lokalnych URL, integracji z Google Analytics i wiele więcej.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/3-top-5-modern-seo-myths-in-e-commerce-world.aspx

Znaczniki: nopCommerce , seo , ecommerce , sklep internetowy
details

Dlaczego priorytetem dla witryny jest responsywność?

19 stycznia 2015
Komentarze (0)

Czy obecni klienci sklepów internetowych biegną do laptopa? Czy raczej używają tego, co mają pod ręką? W obecnych czasach wiele osób często korzysta z różnego typu urządzeń takich jak smartfony, tablety. Dlatego bardzo ważnym stało się, aby mieć stronę internetową dostępną dla każdego rodzaju urządzeń czy platform.

 

Wzrost liczby urządzeń mobilnych

W przeszłości jedynym sposobem wyświetlania treści był komputer osobisty. Z czasem, gdy liczba telefonów komórkowych wzrastała, projektanci stron internetowych rozpoczęli pracę nad stronami o przeznaczeniu dla urządzeń mobilnych. Jednak posiadanie osobnej strony mobilnej to obecnie nie wystarczająco dobre rozwiązanie. Istnieje ogromna ilość urządzeń, od smartfonów, tabletów, małych laptopów, aż po konsole do gier, czy ogromne telewizory.

 

Zrozumieć responsywność

Zanim przejdziemy do omówienia zalet posiadania sklepu internetowego z wbudowaną responsywnością, musimy zrozumieć czym jest responsywność?. RWD (responsive web design) to taki sposób zbudowania wyglądu strony, który reaguje na rozmiar ekranu urządzenia i pozwala  prawidłowo wyświetlić treści dla każdej rozdzielczości. W tej definicji kluczem jest słowo „prawidłowo”, w tym kontekście oznacza, że zgodne. W trakcie pracy nad wyglądem strony, twórcy muszą upewnić się, że treści są prawidłowo wyświetlane niezależnie od wielkości ekranu.

 

Google lubi responsywność = lepsza pozycja Twojej witryny

Google zdecydowanie zaleca responsywność jako klucz do dotarcia do użytkowników telefonów komórkowych. Google twierdzi, że strony internetowe oferujące lepsze dopasowanie strony do różnych urządzeń otrzymają pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania. Tak więc jeśli twórca i właściciel firmy zaleca responsywność, to z pewnością należy potraktować to jako radę, aby klienci mogli łatwo znaleźć sklep internetowy w sieci.

Inna zaletą responsywności jest posiadanie jednego adresu URL witryny. Nie ma potrzeby obsługiwania dwóch różnych adresów, jak np. www.sklep.pl  i www.m.sklep.pl .  Osobne strony internetowe zazwyczaj nie dostają lepszych wyników, ponieważ Googlebot agent musi wielokrotnie pobierać treść z wielu domen. Ale jeśli zastosujemy responsywność, Googlebot jedynie raz przeszuka treść, co wpłynie na efektywność przeszukiwania indeksu i pomoże utrzymać index dłużej.

 

Responsywność to lepsze doświadczenie klienta = zadowolony klient

Responsywność zapewnia lepsze doświadczenie użytkownika, a to może mieć wpływ na rozwój firmy. Weźmy przykład strony, która nie obsługuje RWD. Co może użytkownik robić podczas przeglądania takiej strony? Cóż, odpowiedź wydaje się prosta. Ciągłe przewijanie, powiększanie, rozciąganie i kurczenie obrazu oraz tekstu co tylko powoduje wzrost irytacji w wielu przypadkach.

RWD rozwiązuje ten problem. Treść strony jest regulowana automatycznie, w zależności od wielkości ekranu, co sprawia, że jest to o wiele bardziej wygodne dla użytkownika.

W dzisiejszym świecie biznesu, jeśli klient trafia na stronę i nie jest w stanie znaleźć odpowiedniego produktu, istnieje duża szansa na to, że ten klient opuści witrynę i skieruje się do innej. Ale jeśli klient będzie miał pozytywne doświadczenia, nawet jeśli tym razem niczego nie znajdzie, istnieje duża szansa na to, że w przyszłości powróci do nas.

 

Ciekawostki

75% amerykanów przyznaje się do zabierania swojego telefonu do łazienki
40% kupujących zasięga opinii z 3 lub więcej kanałów (często podczas zakupów)
4 z 5 konsumentów używa smartfonów w sklepie
70% wyszukiwani mobilnych skutkuje dalszymi działaniami w przeciągu godziny

Źródło: http://www.convinceandconvert.com/mobile/7-mobile-marketing-stats-that-will-blow-your-mind/

 

W jaki sposób konsumenci korzystają z urządzeń mobilnych

99,5% dostęp do informacji
63,1% dostęp do internetu
62,1% poczta elektroniczna
49,2% dostęp do muzyki
46% gry
41,7% pobieranie i używanie aplikacji
15% dokonuje zakupów
15% czyta książki

Źródło: http://www.engeniusweb.com/blog/mobile-exceeds-desktop-internet-usage/

nopCommerce oferuje responsywność, która działa na każdym urządzeniu, bez konieczności zakupu dodatków. Aplikacja, która dostarcza funkcjonalną i graficznie przyjemną platformę sklepu internetowego, a dla sprzedawcy umożliwia stworzenie ofert, promocji w celu zwiększenia sprzedaży, jak również prowadzenia biznesu bez względu na kanał informacyjny, bez względu na to, z czego konsumenci korzystają.

 

Orginalny artykuł dostępny pod likiem: http://www.nopcommerce.com/blog/2-why-a-responsive-design-should-be-a-priority-for-your-business-website.aspx

Znaczniki: blog , seo , sklep internetowy , ecommerce , nopCommerce , rwd , responsywność
details

Jak blog może pomóc w sprzedaży internetowej - cześć 1

2 stycznia 2015
Komentarze (0)

Kiedy rozpoczynasz działalność gospodarczą związaną ze sprzedażą internetową, głównym celem jest sprzedaż produktów, prawda ?
Jako właściciel firmy, chcesz zaprezentować swój sklep dla szerszego grona odbiorców. Tak więc musisz zdecydować się na "social media", dlaczego ?
Bo każdy to robi , więc dlaczego nie ty ?
Jest to kusząca propozycja ponieważ krzykliwa reklama jest najlepszym sposobem na sprzedaż.

Czy wiesz że prowadzenie blogu dla sklepu internetowego może być bardzo pomocne ?
Wiele firm nie rozumie znaczenia prowadzenia bloga, ponieważ nie mają czasu na publikowanie treści odpowiedniej jakości.

Dziś będziemy rozmawiać i tym jaką role może odgrywać blog w rozwoju twojej firmy - twojego sklepu online.
Następnie omówimy kilka wskazówek, które mogą posłużyć do pisania biznesowych postów na blogu.

1. Blog jest przydatny w edukacji twoich klientów.
Blogowanie jest jednym z najlepszych sposobów, w którym można edukować twoich klientów na temat produktów / usług jakie oferujesz.
Właścicielowi to pomaga w kierunku zwiększenia wartości swojej marki. Kiedy dostarczamy przydatne informacje na temat produktów, klienci są bardziej skłonni do zakupu produktów u ciebie.
Swojego bloga możesz użyć do dostarczenia przykładów w zakresie wykorzystania oferowanych produktów.

Na przykład: Jeśli prowadzisz sklep internetowy, który oferuje cześci komputerowe, możesz opisać przykłady jak zbudować, rozbudować komputer lub jak zwiększyć wydajność swojej stacji roboczej.
Opowiadając o tych zagadnieniach na blogu można wymieniać swoje produkty i wskazywać link do swojej strony produktu. Twoi potencjalni klienci mogą mieć różne inne pomysły do wykorzystania twoich produktów i prawdopodobnie chętniej będą kupować u ciebie.

2. Blog pomaga w pozycjonowaniu dla wyszukiwarek internetowych (SEO)
Posty na blogu tworzą wewnętrzne linki do twojego serwisu, gdzie to bardzo wspomaga SEO.
Blog jest świetnym sposobem by posiadać wysokiej jakości treści w twoim serwisie internetowym połączone z produktami / usługami które oferujesz gdzie to następnie jest indeksowane przez najbardziej popularne wyszukiwarki Google, Bing, Yahoo. SEO jest procesem ciągłym i regularne tworzenie postów utrzymuje twoją witrynę aktywnie cały czas, co jest korzystne, jeśli chodzi o optymalizację pod kątem wyszukiwarek.

Na przykład: Powiedzmy, że sprzedajesz Telewizor Sony Model XYZ i regularnie publikujesz informacje na blogu o swoim produkcie. Teraz gdy ktoś szuka informacji o Telewizorze Sony Modelu XYZ, Google będzie indeksować twoją stronę, wiedząc że posiadasz na niej potrzebne informacje o tym produkcie. Dlatego też Twoja strona będzie się pojawiać w wynikach wyszukiwania, gdy ta pozycja jest poszukiwana.

Pamiętaj: Jeślli chodzi o SEO nie ma idealnego rozwiązania, które gwarantuje nr 1 w wynikach wyszukiwania, ale na pewno pomaga SEO w prowadzenie bloga i utrzymywanie go regularnie. 

3) Blog pomaga w zwiększaniu sprzedaży, przekonując potencjalnych klientów do zakupu
Jeśli jesteś właścicielem firmy internetowej, istnieje wiele sposobów gdzie można podzielić się swoją historią z odbiorcami w zakresie swoich produktów / usług, które oferujesz.
Dyskutuj o tym, jak zacząłeś swoją działalność, opowiadaj o tym, co nowego w branży, dziel się opowieściami o tym, jak Twój produkt / usługa była wykorzystna. Ten rodzaj blogów pokazuje, że jesteś ekspertem w swojej branży i zainteresowany edukowaniem swoich odbiorców.
Daje to okazję do zaprezentowania swoich kompetencji poprzez edukację, dzieki temu oglądający twoją stronę mogą stać się kupującymi,

 

Kilka porad dla blogów o swojej działalności e-commerce:

  • Regularne posty: Postaraj się tworzyć regularnie posty na blogu, przynajmniej 2 posty na tydzień
  • Tworzenie planu: Planowanie bloga to jest świetny sposób, aby objąć wszystkie aspekty działalności firmy jak np. w poniedziałek, dyskusja na temat nowych produktów, środę, jakies przykłady wykorzystania produktu a w piątek opisz ciekawą historię.
  • Napisz opinie klientów: Użyj swojego bloga, aby opublikować opinie klientów, referencje, które pokazują zadowolenie klientów z twoich produktów / usług

Fakt: Czy wiedziałeś o tym, że 92% firm, które zdecydowały się na prowadzenie bloga, nabywają dzieki niemu klientów. (Statystyki)

nopCommerce to świetne rozwiązanie e-commerce, które oferuje wiele funkcji, w tym prowadzenie BLOG.
Właściciel sklepu ma pełny dostęp do zarządzania blogiem oraz komentarzy.
W nopCommerce, sekcja blog może zostać również ograniczona do konkretnego sklepu, jeśli masz wiele sklepów (dzięki funkcji multi-sklep).

Oryginalna treść pochodzi z http://www.nopcommerce.com/blog/1-how-a-blog-can-help-your-growing-e-commerce-business-part-1.aspx 

Znaczniki: blog , sklep internetowy , ecommerce , nopCommerce , seo
details