Największy zbiór rozszerzeń do nopCommerce

Dlaczego priorytetem dla witryny jest responsywność?

19 stycznia 2015

Czy obecni klienci sklepów internetowych biegną do laptopa? Czy raczej używają tego, co mają pod ręką? W obecnych czasach wiele osób często korzysta z różnego typu urządzeń takich jak smartfony, tablety. Dlatego bardzo ważnym stało się, aby mieć stronę internetową dostępną dla każdego rodzaju urządzeń czy platform.

 

Wzrost liczby urządzeń mobilnych

W przeszłości jedynym sposobem wyświetlania treści był komputer osobisty. Z czasem, gdy liczba telefonów komórkowych wzrastała, projektanci stron internetowych rozpoczęli pracę nad stronami o przeznaczeniu dla urządzeń mobilnych. Jednak posiadanie osobnej strony mobilnej to obecnie nie wystarczająco dobre rozwiązanie. Istnieje ogromna ilość urządzeń, od smartfonów, tabletów, małych laptopów, aż po konsole do gier, czy ogromne telewizory.

 

Zrozumieć responsywność

Zanim przejdziemy do omówienia zalet posiadania sklepu internetowego z wbudowaną responsywnością, musimy zrozumieć czym jest responsywność?. RWD (responsive web design) to taki sposób zbudowania wyglądu strony, który reaguje na rozmiar ekranu urządzenia i pozwala  prawidłowo wyświetlić treści dla każdej rozdzielczości. W tej definicji kluczem jest słowo „prawidłowo”, w tym kontekście oznacza, że zgodne. W trakcie pracy nad wyglądem strony, twórcy muszą upewnić się, że treści są prawidłowo wyświetlane niezależnie od wielkości ekranu.

 

Google lubi responsywność = lepsza pozycja Twojej witryny

Google zdecydowanie zaleca responsywność jako klucz do dotarcia do użytkowników telefonów komórkowych. Google twierdzi, że strony internetowe oferujące lepsze dopasowanie strony do różnych urządzeń otrzymają pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania. Tak więc jeśli twórca i właściciel firmy zaleca responsywność, to z pewnością należy potraktować to jako radę, aby klienci mogli łatwo znaleźć sklep internetowy w sieci.

Inna zaletą responsywności jest posiadanie jednego adresu URL witryny. Nie ma potrzeby obsługiwania dwóch różnych adresów, jak np. www.sklep.pl  i www.m.sklep.pl .  Osobne strony internetowe zazwyczaj nie dostają lepszych wyników, ponieważ Googlebot agent musi wielokrotnie pobierać treść z wielu domen. Ale jeśli zastosujemy responsywność, Googlebot jedynie raz przeszuka treść, co wpłynie na efektywność przeszukiwania indeksu i pomoże utrzymać index dłużej.

 

Responsywność to lepsze doświadczenie klienta = zadowolony klient

Responsywność zapewnia lepsze doświadczenie użytkownika, a to może mieć wpływ na rozwój firmy. Weźmy przykład strony, która nie obsługuje RWD. Co może użytkownik robić podczas przeglądania takiej strony? Cóż, odpowiedź wydaje się prosta. Ciągłe przewijanie, powiększanie, rozciąganie i kurczenie obrazu oraz tekstu co tylko powoduje wzrost irytacji w wielu przypadkach.

RWD rozwiązuje ten problem. Treść strony jest regulowana automatycznie, w zależności od wielkości ekranu, co sprawia, że jest to o wiele bardziej wygodne dla użytkownika.

W dzisiejszym świecie biznesu, jeśli klient trafia na stronę i nie jest w stanie znaleźć odpowiedniego produktu, istnieje duża szansa na to, że ten klient opuści witrynę i skieruje się do innej. Ale jeśli klient będzie miał pozytywne doświadczenia, nawet jeśli tym razem niczego nie znajdzie, istnieje duża szansa na to, że w przyszłości powróci do nas.

 

Ciekawostki

75% amerykanów przyznaje się do zabierania swojego telefonu do łazienki
40% kupujących zasięga opinii z 3 lub więcej kanałów (często podczas zakupów)
4 z 5 konsumentów używa smartfonów w sklepie
70% wyszukiwani mobilnych skutkuje dalszymi działaniami w przeciągu godziny

Źródło: http://www.convinceandconvert.com/mobile/7-mobile-marketing-stats-that-will-blow-your-mind/

 

W jaki sposób konsumenci korzystają z urządzeń mobilnych

99,5% dostęp do informacji
63,1% dostęp do internetu
62,1% poczta elektroniczna
49,2% dostęp do muzyki
46% gry
41,7% pobieranie i używanie aplikacji
15% dokonuje zakupów
15% czyta książki

Źródło: http://www.engeniusweb.com/blog/mobile-exceeds-desktop-internet-usage/

nopCommerce oferuje responsywność, która działa na każdym urządzeniu, bez konieczności zakupu dodatków. Aplikacja, która dostarcza funkcjonalną i graficznie przyjemną platformę sklepu internetowego, a dla sprzedawcy umożliwia stworzenie ofert, promocji w celu zwiększenia sprzedaży, jak również prowadzenia biznesu bez względu na kanał informacyjny, bez względu na to, z czego konsumenci korzystają.

 

Orginalny artykuł dostępny pod likiem: http://www.nopcommerce.com/blog/2-why-a-responsive-design-should-be-a-priority-for-your-business-website.aspx

Znaczniki: blog , seo , sklep internetowy , ecommerce , nopCommerce , rwd , responsywność