Dlaczego Twój sklep potrzebuje programu lojalnościowego

20 lipca 2015

W obecnych czasach wykształceni klienci wiedzą jak szybko porównać ceny u konkurencji. Dzisiejsza gospodarka, kiedy klienci szukają oszczędności, programy lojalnościowe czy systemy nagradzania, są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Pamiętaj, więcej pieniędzy kosztuje pozyskanie nowego klienta, niż uzyskanie przychodów z istniejącego.

Nie ma wątpliwości co do faktu, że każda firma potrzebuje nowych klientów, jednak najprostszym sposobem, aby podnieść sprzedaż jest wygenerować przychód z już istniejących klientów, którzy znają zarówno markę jak i sam produkt. To bardzo ważne, aby upewnić się, że lojalni klienci kupują w naszym sklepie, a nie u konkurencji i nagrodzić ich za ich lojalność.

 

Co to program lojalnościowy i czemu go potrzebujesz?

System lojalnościowy ma wiele sklepów działających w branży e-handlu, oferując swoim klientom produkty ze swoich stron, jak i zachęcając ich do częstszego odwiedzania sklepu.

Program lojalnościowy koncentruje się na następujących celach:

  • Nakłonić dotychczasowych klientów do zakupów
  • Przyciągnąć ponownie tych klientów, którzy robią u nas pierwsze zakupy
  • Marketing dla Twojej witryny
  • Podniesienie wartości klienta (zob. wsparcie od klienta)

 

Jak uruchomić udany program lojalnościowy?

  • Konwersja punktów musi być łatwa i zrozumiała.
  • Przyznając punkty nie tylko za zakupy. Świetnym sposobem, aby zachęcić klientów do złożenia zamówienia, jest nie tylko przyznanie punktów za zakup, ale nakłaniając ich dla przykładu do rejestracji. Wiele stron internetowych używa punktów jako nagrody za napisanie recenzji produktów, komentarze na blogu.
  • Punkty za każdy zakupiony produkt. Prosty sposób aby program punktów był naliczany za łączną wartość zakupów. Dzięki temu klienci będą w stanie zrozumieć program szybko i mogą go częściej używać. Są chwile, gdy kilka firm oferuje punkty na tylko niektóre pozycje, w tym przypadku jasne wytyczne powinny zostać umieszczone na stronie sklepu.
  • Spraw, by system był wart gromadzenia punktów. Jeśli oferujesz 1 punkt za każde wydane 200$, a każdy punkt wart jest 1$, klienci nie będą zainteresowani zbieraniem takich punktów. Dla wielu będzie to nieosiągalne, jeśli progi będą dość wysokie. Tworzenie udanego programu oznacza stworzenie systemu w którym klienci będą znali wartość punktów, a progi będą osiągalne.
  • Wykorzystanie systemu punktowego w celu osiągnięcia zamierzonych celów w ramie czasowej. Wiele stron internetowych używa systemu punktowego w celu podniesienia sprzedaży w przeciągu roku. System punktowy z limitem czasowym może pomóc osiągnąć zamierzony cel. Limit czasowy może oznaczać promocję, w czasie której jest możliwym uzyskać większą ilości punktów. To zachęca klientów do zakupu w konkretnym czasie. Stąd przedsiębiorstwa osiągają zamierzone pułapy sprzedaży.

nopCommerce oferuje program punktowy w odniesieniu do ilości wydanych pieniędzy. Klient może wykupić za punkty dodatkowe produkty. nopCommerce pozwala administratorowi sklepu mieć pełną kontrolę nad programem, punktami, ustawieniem zasad czy działań za które klienci mogą zdobyć punkty i tym samym nagrody.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/15-why-your-online-store-need-a-reward-points-program.aspx

back to top