Największy zbiór rozszerzeń do nopCommerce

Najlepsze wsparcie od klienta

27 marca 2015

Dla wielu firm, opinie klientów są najważniejsze dla uzyskania potrzeb i oczekiwań. Aby odnieść sukces w biznesie, trzeba słuchać swoich klientów. Informacje zwrotne od klientów są bardzo cenne, mogą pomóc poprawić swoje produkty czy usługi. Prośba o informacje zwrotne od klienta pomaga zbudować silną relację i zwiększyć tym samym zadowolenie klientów.

Najbardziej niezadowoleni klienci są największym źródłem uczenia się.

Bill Gates

Twoja firma jest w stanie przetrwać tylko dzięki Twoim klientom. Tak więc, lepiej słuchać klientów, którzy płacą za produkt i usługi. Omówmy klika prostych sposobów, dzięki którym można gromadzić informacje zwrotne od klienta.

 

Formularz kontaktowy

Upewnij się, że Twój formularz kontaktowy działa i jest dobrze widoczny na stronie. Taki formularz umożliwia konsumentom skontaktowanie się z Tobą, uzyskania większej ilości informacji o produkcie czy usłudze, narzekań na temat produktu lub po prostu wyrażenia opinii, jaki to wspaniały produkt posiadasz. Dodając stronę „Kontakt” możesz udowodnić potencjalnym klientom, że Twój sklep jest rzetelną i wartą zaufania firmą.

Badania

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów, aby uzyskać informacje zwrotne od klientów jest przeprowadzenie badania. Możesz po prostu zapytać klientów, czy mają wolę wziąć udział w ankiecie na Twojej stronie internetowej (o ile posiada taką funkcjonalność), lub przekierować na strony specjalizujące się w tworzeniu ankiet online. Badania takie to świetny sposób na śledzenie wyników Twojej firmy. Możesz w badaniu zapytać o doświadczenia z firmą, obsługę klienta, zadowolenia z produktu. To daje wielką szansę na poprawę wydajności, aby klienci byli zadowoleni.

Aby zapewnić najwyższy wskaźnik odpowiedzi dla swoich badań, można kierować się poniższymi wskazaniami:

  • Ograniczona liczba pytań, zbyt wiele pytań może przytłoczyć klienta
  • Wysyłanie ankiety zaraz po sprzedaży, to dobry sposób, aby pokazać klientowi jak cenna jest jego opinia
  • Zachęcić do wzięcia udziału w ankiecie poprzez zaoferowanie kuponu rabatowego lub udziału w losowaniu

 

Opinie o produkcie

Opinie o produkcie mogą być bardzo ważnym czynnikiem dla Twoich klientów w podejmowaniu decyzji o zakupie produktu ze sklepu internetowego. Ważne jest, aby zdecydować się na umieszczenie opinii klientów na stronie produktu, aby ludzie mogli łatwo je zobaczyć. Według sondażu przeprowadzonego przez Dimensional Research, 90% kupujących twierdzi, że pozytywne opinie na forum miały wpływ na ich decyzje o zakupie, podczas gdy 86% podjęło decyzję pod wpływem negatywnych opinii.

 

Monitoruj aktywność na stronie

Wielu ludzi nie popiera tego, ale śledzenie aktywności Twojego klienta jest również formą informacji zwrotnej. Google Analytics to bezpłatne narzędzie, które pozwala na monitorowanie aktywności na stronie. Poprzez śledzenie aktywności Twojego klienta, można zobaczyć, jak dużo ruchu odbywa się na Twojej stronie, ile czasu kupujący spędzają na stronach, ilu użytkowników dodaje produkt to koszyka zakupów i ile przychodu sklepu internetowego jest generowanego. Na podstawie tych informacji, można skupić się na różnych obszarach, aby poprawić działanie sklepu internetowego.

 

Forum dyskusyjne

Forum może być wykorzystywane w celu zapewnienia swoim klientom łatwego kontaktu z Tobą. Możesz używać forum w celu ogłaszania o nowych produktach, odpowiadać na pytania w odniesieniu do swoich produktów czy usług. Pomaga również zbudować dobre relacje z klientami, ponieważ daje im powód wrócić na stronę szukając informacji, porad lub po prostu ponarzekać na daną usługę. Wszystkie te rozmowy, pozwalają zobaczyć potencjalnym klientom, jak bardzo starasz się być pomocny i oddany.

 

Wniosek

Zadowolenie klienta jest kluczem do udanego biznesu. Nigdy nie zakładaj, że wiesz co chcą klienci. Aby odnieść sukces, staraj się postępować zgodnie z filozofią zorientowaną na klienta, nie tylko pytając ich, ale i reagując.

nopCommerce obsługuje wiadomości, blog, forum, ankiety i recenzje produktów i ocen, które pozwalają na interakcje z klientem, co pozwala zobaczyć głos konsumentów, opinie o produkcie. nopCommerce obsługuje również funkcję „Czy ta opinia była pomocna dla Ciebie?”.

 

Źródło: http://www.nopcommerce.com/blog/7-best-ways-to-get-feedback-from-your-customer.aspx

Znaczniki: sklep internetowy , e-handel , ecommerce